27 Mart 2016 Pazar

Batman vs. Superman; Adaletin Şafağı / Film Yorumu



Bildiğimiz üzere Zack Snyder'in yönettiği başrollerinde Ben Affleck ve Henry Cavill'er aldığı film cuma günü vizyona girdi. Ben de biraz da kardeşimin ısrarıyla bugün filme gidince buraya gideceklere fikir olması açısından bir yorum ekleyeyim dedim.

Filmi uzun zamandır bekleyen kişiler ya çok sevmiş ya da büyük hayal kırıklığına uğramış. Ben deli divanesi olduğumu söyleyemem ama süper kahramanları ve genel olarak fantastik filmleri sevdiğim için filme karşı az da olsa beklenti içindeydim.



Film için çok sevdim veya hiç sevmedim diyemem açıkçası. Olumlu olumsuz birçok yönü var. öncelikle olumsuzluklardan bahsedelim.

  • Filmin ilk yarısı çok dağınıktı. Tamamen ikinci yarıda olacaklara hazırlık aşamasıydı. Bu yüzden ilk yarıda sıkılan çok insan vardı salonda.
  • Superman ve Batman'in dövüş sahnesini fragmandan (normal olarak) çok daha uzun bekliyordum açıkçası. Sonuçta film iki süper kahramanın karşılaşması üzerine. Ama görünenin aksine dövüşleri baya kısaydı.
  • Karakterlerin tuzağa düşmesi yerine kendi kendilerine birbirlerine düşmanlık beslemesi daha iyi olabilirdi. İlla Lex'in planlar yapması saçma geldi.
  • Sondaki kriptonlu yaratığı da çok beğenemedim. Görsel efekte tek beğenmediğim şeydi.             
Gelelim filmin olumlu yönlerine...

  • Ben Affleck'in batman olarak seçilmesi büyük tartışmalara yol açmıştı. Herkes Christian Bale'in yarattığı batmani çok sevdiğinden tepki almıştı. Ama ben Ben Affleck'i ön yargıyla izlesem de çok beğendim. Yarattığı orta yaşlı, çok şey yaşamış ve tecrübeli, tecrübeli olduğundan genel olarak güvensiz ve paranoyak karakteri çok sevdim.
  • Filmin Bruce Wayne'in ailesini kaybetmesiyle başlamasını, ufak da olsa batman nasıl batman oldu girişi yapmalarını çok sevdim.        
  • İlk yarıdaki superman'in insanlar tarafından tanrılaştırılışını (ne uzun kelime oldu) göstermelerini sevdim. Tabi hafif paranoyak batman'imizin bir gün supermanin %1 bile olsa kötü olmasının doğuracağı sonuçları düşünmesini de sevdim.
  •  Çok karakter işin içine girince ortaya çorba gibi bir film çıkacak diye çok korkmuştum. Ama enteresan bir şekilde çorba değildi ve her karakteri ayrı ayrı sevdiren bir yapısı vardı.
  • Görsel efektler enfesti. 3D yapmak en mantıklı işti bu film için gerçekten. Batman dövüşlerini daha çok sevdim ama genel olarak görsel efektlerin hepsi gözümüzü doyuracak kadar iyiydi.


Ben filmi genel olarak beğendim. Sonundan da anladığımız üzere devamı gelecek bir seri başlangıcıydı. Devamı çıktığında gönül rahatlığıyla gidebilirim. Filme puanım; 8 / 10

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder