26 Şubat 2016 Cuma

Ghost (1990) / Film Yorumu


Konusu;
Sam ve Molly birbirlerini çok seven bir çifttir. Yeni bir apartmana taşınan çift, yolda serseriler tarafından saldırıya uğrar ve Sam kavga sırasında öldürülür. Ancak Sam bir hayalet olarak yaşamayı sürdürür ve sevgilisini tehlikelerden uzak tutmak ve kendi ölümünü planlayanları bulmak için işin inceliklerini öğrenmeye başlar. Bu arada insanlarla bir falcı aracılığıyla iletişim kurmayı başaran Sam, adım adım öteki dünyaya ilerlerken Molly'e daha çok aşık olmaktan kendisini alamaz.

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Akademi Ödülü, 1991
En İyi Orijinal Senaryo Akademi Ödülü, 1991
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Altın Küre Ödülü, 1991
En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu İngiliz Akademi Ödülü, BAFTA, 1991 gibi ödüllere sahip bir film.



Biliyorum film çok eski ve belki blog için uygun değil. Ama filmi çok beğenince yazmak istedim.
Peki filmi neden çok beğendim, mükemmel bir yapıt mıydı? Sayılmaz. Tamam o zamanın şartlarına göre çok çok kaliteli bir film onu göz önünde bulundurmamız lazım ama beni etkileyen bu değil. Beni etkileyen Sam karakterinin bana çok benzemesi. Ben de Sam gibi duygularını açığa vuramayan, sevsede sık sık seni seviyorum diyemeyen biriyim. Böylesi daha rahat ve mantık içerisinde (ya da en azından kontrolüm dahilinde) geliyor bana.
Sam da böyle biriyken bir anda hayatını kaybedince 'seni seviyorum' diyememenin ağırlığı çöküyor üzerine. Molly'i koruma içgüdüsü, seni seviyorum diyemeyen adamın aşkı çok etkiledi beni. Bilmiyorum belki de yeni izlediğim için etkisinden çıkamamışımdır ama yine de bir bakın derim akıcı bir film kaybedecek pek bir şey yok =)

Filme puanım ; 8 / 10 [Kalben 10 ama mantıklı yanım 8 diyor =)]

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder