25 Haziran 2016 Cumartesi

Fangirl - Rainbow Rowell (Kitap Yorumu)


İlk olarak uzunca bir süre yoktum özür dilerim. Finaller, peşine hemen bütünlemeler derken ne yazmaya hevesim vardı ne de hayatımda yazmaya değer herhangi bir şey....

Sonra bütünlemelerden çıkıp ailemin evine döndüm ve benim kadar uzun süredir ailesinden ayrı yaşayan biri için bu inanın çok zor bir dönem. Alışma dönemi dediğim bir sürenin içindeyim şuan ve boş vaktimi de değerlendirmek adına kitaba, filme sarayım dedim. Bu da çok çok çok yakın bir arkadaşımın bana doğum günü hediyesiydi. Bir şeyleri fanı olacak kadar beğendiğim nadirdir. Ama beğendiğimde de peşini bırakmam :) Az çok kendimden bir şeyler bulabileceğimi düşünerek başladım kitaba :)

Baştan uyarayım spoiler olabilir. Şu an ne kadar spoiler veririm kestiremiyorum ama sınırı geçmemeye çalışırım. (Gerçi kitapta öyle aman aman bir spoiler da yok zaten.)


Romanımızı Cath Avery'nin ağzından dinliyoruz. Omaha'dan Lincoln'e üniversiteye geliyorlar ikiz kardeşi Wren ile... Gelir gelmez Wren ayrı odada kalmak, Cath'ten uzaklaşıp üniversite hayatını doyasıya yaşamak (bol bol sarhoş olmak) istiyor. Cath duygusal, içine kapanık ve asosyal iken Wren tam tersi son derece sıcakkanlı, arkadaş edinme meraklısı ve cicili bicili süslü bir kız.

Cath, bir fanfiction yazarı. (Daha önce duymayanlar için fanfiction: Türkçe'de hayran kurgusu demek. Yani bir kitabın bir filmin yada sevilebilecek herhangi bir şeyin hayranları tarafından yazılan hikayeler.) Cath de on binlerce takipçisi olan bir fanfiction yazıyor. Hem fanfictionlardan, hem de hikayenin canon dünyası yani orijinali olan Simon Snow'dan da parçalar veriyor bize yazar. Simon snow'da biraz Harry Potter gibi sanırım. Sihirbazlar aleminde geçen bir roman serisi.

Neyse yine konudan saptım. Her fangirl gibi Cath de bazen aşırı tavırlar sergileyebiliyor tabii. İkizi ise artık bunları lisede bırakıp üniversitede yepyeni bir hayata başlama havasında. Başta ikizinden biraz nefret etmedim dersem yalan olur. Çünkü Cath'in kalbini çok kırıyor ve Cath aşırı duygusal bir kız olduğundan ve biz de Cath'in ağzından dinlediğimizden ister istemez sinirleniyor insan.

Bu arada söylemeden geçmeyeyim Cath'in oda arkadaşı garip Reagan. Kendi tanımıyla sevgililikte berbat, ama çok iyi bir arkadaş. Ve bir de Reagan'ın yanında süs köpeği gibi dolaşan Levi'miz var. Son derece eğlenceli, neşeli, her dakika gülümseyen (Reagan'ın asık suratına rağmen), iyilik yapmayı ve insanları mutlu etmeyi seven bir pamuk kendisi.

Kitabın ilk yarısı boyunca hatta yarısından da fazla Cath'in bir ondan bir bundan aldığı duygusal tekmelerin üstesinden gelememesiyle geçti. Duygularını çoğu zaman öyle iyi anlıyor ki insan. Daha sonrasında içindeki küçük çocuğa rağmen ipleri eline alıp sorumluluk üstlenmesini zevkle okudum. Ayrıca kıyısından köşesinden bir fangirl olduğum için çoğu zaman kendimden bahsediliyormuş hissine kapıldım. Artık okuduğum fanfiction yazarları yeni bölüm yüklemediğinde de çok fazla sinirlenmemeye karar verdim :)


Kitap eğleceli bir young-adult tı. Yani kitabı okurken eğlendim ama çok uzun süre hevesle beklediğime değdi mi karar veremiyorum. Belki sonu beni tatmin etseydi gönül rahatlığıyla değdi diyebilirdim ama öyle bir bitti ki son olduğunu anlayamadım. Noldu şimdi, bundan sonra ne olacak? diye elim böğrümde kalakaldım.

Bu kitabı puanlamak içimden gelmiyor. Benim doğum günü hediyem olduğu için de objektif olamayacağımı düşünüyorum. Ama güzeldi tatil boşluğunu doldurmak için gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder