24 Aralık 2016 Cumartesi

Kağıt eskitme / Diy

Selam hestiagünlükleri okurları...
Şeker tadında bir pazar sabahından hepinize günaydınlar efenim.

Uzun süredir blog yazamadım ve dolu ve sıkışık bir dönem olsa da Aralık ayımı boş bırakmak istemedim ve size yeni yıl hediyelerinizde kullanabileceğiniz bir diy / kendin yap projesi ile geldim.


Öncelikle kağıt eskitme işlemimiz için bize ne lazım? Kağıt (tabi ki) ve çay/kahve. Ben evde demleyip içmediğimiz çay olduğu için çay ile yaptım.


Kağıdı bir tepsiye koyup çayı üzerine boca ediyoruz. Aslında herkes tatlı tatlı fırçalarıyla kağıdı ıslatmış ama ben ince ince uğraşmaya gerek görmedim açıkçası.


İyice çaya batırıp arkasını çeviriyoruz. Onun için de aynı işlemleri tekrarlıyoruz. Burada kağıdı kaldırırken biraz dikkat etmek gerekiyor çünkü kağıt kolay yırtılabiliyor.


Buradan kağıdı ıslak halde başka bir tepsiye alıyoruz ve 200 derece fırına 5 dk atıyoruz.
Ben 5 dk beklettim çünkü benim fırınımda 5 dk da kurudu. Siz kontrol ederek ne zaman kurursa o zaman alın.


Aslında fırın yerine saç kurutma makinesi ile kurutanlar da var. Ama hem daha uzun sürüyor hem de kağıt böyle buruşmuyor, düz oluyor. Ben buruşmuş halini sevdiğim için bu daha iyi. Şimdi beyaz bir kağıtla yan yana farkına bakalım.


Aslında burada bırakabilirsiniz ama ben bir mektup haline getirmek istedim aynı Harry Potter'dakiler gibi. O yüzden rulo yaptım kenarlarını yakıyoruz.


Çok uzun yanmasına izin vermeyin yoksa o yanıklar geniş geniş oluyor ve hoş durmuyor. 


En son bir rulo haline getirip hasır iple bağlıyoruz. Veeee bitti...


Yılbaşı hediyelerinize notlar eklemek için yada kitaplığınıza dekor olarak siz de kolayca yapabilirsiniz.

Kolay gelsin hepinize. Mutlu yıllar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder