29 Kasım 2016 Salı

Doctor Strange / Film Yorumu

Selam sinema severler...

Daha bugün gitme fırsatı bulduğum Doctor Strange'i sıcağı sıcağına yazayım dedim ve hemen klavye başına geçtim.

Konusu :
Başarılı cerrah Stephen Vincent Strange, geçirdiği bir trafik kazası sonucunda elindeki sinirler zarar görünce artık mesleğini yapamaz hale gelir. Tüm yaraları iyileştirebilen, Nepal'de yaşamakta olan Ancient One ( Kadim Kişi) adlı büyücünün varlığını öğrenmesi onun için yeni bir umut olur. Nepal'e giden cerrah sandığından çok daha büyük güçlerle karşılaşacaktır.

Marvel bu sene perdeye Kaptan Amerika ile girmişti ve seneyi Doctor Strange ile de kapattı. Ben Kaptan Amerika'ya gitmemiştim ama Doctor Strange'e gitmeyi aklıma koymuştum.

Film genel olarak beni tatmin etti. Oyunculuklar epey sağlamdı. Benedict  Cumberbatch, Sherlock rolünde de çok iyiydi ama Doctor Strange rolünü oynamadı resmen üzerine giydi. Daha iyi oynayabilecek kimse gelmiyor aklıma. Ama diğer rollerdekiler de kesinlikle çok iyiydi. Büyük küçük her karakter filme bir şeyler kattı.

Görsel olarak da epey zengindi ama biraz fazla kaçmıştı sanki. Bir süre sonra 'sinemanın verdiği her nimeti kullanmalıyız' olayı biraz yoldan çıktı, kendilerini kaybettiler. Ama 'yuh artık bu iyice rahatsızlık vermeye başladı' boyutuna gelmeden bıraktılar.

Strange'i çok eğlenceli bir karakter olarak yansıtmışlardı ama çizgi romanda nasıl bilemiyorum. Film boyunca hem Strange'den hem diğer karakterlerden çıkan espriler havada uçuştu. 
Her espriye güldüm hepsi çok yerindeydi. Mordo, Wong, Strange hatta Kaecilius'a bile güldüm ama en çok pelerin beni eğlendirdi. Pelerine kahkaha attığım yerler var daha ne diyeyim.

Film sonunda isim akışından sonra bir sahne daha var çıkmadan bekleyin mutlaka.

Marvel seviyorsanız, bu tarz kahraman odaklı filmlerden zevk alıyorsanız mutlaka gitmeniz gereken bir filmdi diyorum ve sizlere iyi seyirler diliyorum...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder