24 Kasım 2016 Perşembe

Eleanor & Park / Kitap Yorumu

Konusu:
Birbirlerine anahtar ve kilit uyumuyla bağlı iki gencin ilk aşka hikayesi. 
Eleanor, kızıl saçlı tuhaf giysili okula yeni gelen kız. Park ise çevresiyle inanılmaz farklı ama onlara bir şekilde ayak uydurmuş, zeki, fedakar, ilk aşkın ömür boyu sürmeyeceğini bilen ama bunu ne olursa olsun özel kişi için denemek isteyen ...
Kısacası iki uyumsuz insanın sıradışı aşkı.

Eleanor, kızıl kıvırcık saçlı kilolu bir kız ve okula yeni geliyor. Okulda da bu garip görünümlü kızı itip kakmak, dışlamak isteyen insanlar sürüsüyle var haliyle. Eleanor'un tek istediği kimseye bulaşmadan görünmezmiş gibi yaşamakken daha okula giderken okul servisinde başlıyor olaylar.
Okul servisinde herkesin yeri belli doğal olarak Eleanor'a oturacak yer kalmıyor. Park da isteksizce -hatta kabalaşarak- yanına oturtuyor. 

Park ise popüler sayılmasa da ezik olmayan bir tip. Tek istediği sorunsuzca okula gidip gelmekken Eleanor'un ne yapacağını bilemez haline dayanamıyor ama yanına oturtuyor. Uzun süre konuşmadan gidip gelirken Eleanor'un çizgi romanlarını okuduğunu fark ediyor ve onunla çizgi romanlarını paylaşmaya başlıyor. Uzun süre konuşmadan gidip gelirken birbirlerinden etkileniyorlar.

Çok tatlı çok sevimli bir ilk aşk hikayesi.

Fangirl ile tanıştım ben Rainbow Rowell'la. Fangirl'de sevmiştim ama Eleanor ve Park ile aşık oldum. Normalde iki ağızdan yazılan kitaplar hoşuma gitmez ama istisnalarım vardır. Eleanor ve Park da bu istisnalardan. Rainbow Rowell'ın ucu açık finallerinden de haz etmeyen birisiyim ama bunun finalini sevdim. (Yazarı övdüm mü gömdüm mü belli olmadı sanki ama vallahi seviyorum.)

Eleanor benim içimi acıttı gerçekten. Hayatının her anını korkuyla ve nefretle ve üzüntüyle ve utançla geçirmek...

Park'ın yardım etmeye çalışırken çaresiz olduğu zamanlar...

Beni güldüren ve eğlendiren kısımları da oldu tabi ki ama benim en çok üzüldüğüm durumlardan biri Eleanor gibi çocuklar olduğu için derin üzüntü kaldı üzerimde.

Böyle olay dolu, her saniyesi hareketli bir roman değil. Daha çok karakterler ve karakterlerin hisleri ön planda. Toplu bakılınca uzun bir zaman diliminde pek de bir olay olmamış gibi ama çok fazla duygu değişimi olmuş.

Özetle ben çok beğendim. 80lerde geçen sevimli bir ilk aşk hikayesi okumak isterseniz mutlaka bakın derim.
Başka bir yazıda görüşmek üzere kitap severler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder