18 Kasım 2016 Cuma

Ada : Sırlar Çözülüyor / Kitap Yorumu


Konusu :
Nil Adası'nda kurallar belliydi. Kaçmak için 365 gününüz vardı… yoksa ölürdünüz.
 Rives artık Nil Adası'nın tartışmasız lideriydi, ancak Köy'ü bir arada tutmak her zamankinden daha güçtü. Yağmacılar artık daha cesur, hayvanlar daha saldırgandı. Yeni gelenler Köy'deki dengeleri sarsmış, Arama sistemini tehlikeye atmış ve Rives'ın Nil hakkında bildiği her şeyi sorgulamasına neden olmuşlardı. Geçmişi sırlarla dolu Skye da adaya yeni gelenler arasındaydı ve tıpkı Rives gibi, Nil'i çözmeye çalışıyordu. 

Evet serinin ikinci kitabıyla karşınızdayım. Akıcı bir kitap serisi olduğundan çabuk ilerliyor.

İkinci kitaba olan yorumuma gelirsek, bence birinci ile çok benzerdi. Karakterler farklıydı evet ama aynı gibiydi. Mesela Skye çok Charley benzeriydi. İkisi de çok güçlü, sert karakterlere sahipler, ikisi de tek başına hayatta kalabildiler, ikisi de adada sadece arama ve kaçmaya değil adanın düzenini anlamaya çalışıyorlar ve ikisi de tüm adanın iyiliği için bir şeyler yaparken insanları nelere sürüklediğini düşünüyor ve (çılgın ve yenilikçi fikirlerine) fazla güvenildiğini hissediyorlar vs. vs.
Gördüğüm kadarıyla Rives de hemen hemen Thad gibiydi. Nil'i kafasında duyuyor, Nil'le savaşıyor, bazen aşırı sorumluluk alıyor bazen de sorumluluklarımı aksatırım diye düşünüp sevdiği kızdan uzaklaşıyor ama her şeyden önemlisi son anında sevdiği kız için ölmekten korkmuyor vs. vs.

Yenilikler elbette vardı. Yoksa okunmazdı. Ama ben sürekli okurken 'ahh çok benzer' hissinden de kurtulamadım.

Ama bu kitapta daha doğrusu seride en anlayamadığım şey serinin bir kitabı daha olması. Hikaye o kadar tamamlandı ki gözümde, devam etmesi inanılmaz saçma geliyor bana. Paulo da kapıdan geçecekti ve bir kitap daha olmayacaktı. Buradan sonra yazılacak her şey fazla zorlama gelecek benim gözüme.

Bilmiyorum okuması güzeldi, akıcıydı çabucak bitti. Öğreneceğimiz sırrı öğrendik. Benim gözümde bu seri burada sonlandı. Üçüncü kitabı okumayı düşünmüyorum açıkçası. Gerek de görmüyorum.

Serinin ilk iki kitabı için hala görüşüm sabit. Tavsiye ediyorum. İkinci kitapla ana fikir ve kurgu da daha orijinal geldi gözüme. Gönül rahatlığıyla okunabilir.

Başka bir yazıda tekrar buluşana dek hoşçakalın kitap ile kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder