30 Ocak 2017 Pazartesi

Goblin / Dizi Yorumu

Selamlar, selamlarr...

Son zamanlarda her yerde gördüğüm, herkesten duyduğum hatta ağır ısrar olarak adlandırabileceğim iki kelime ''GOBLİN İZLE'' idi. Herkese 'tamam be tamam finallerim bir bitsin izlicem, ya bi bekleyin bütler bitsin ne olur' şeklinde karşılık verdiğim uzun zamandan sonra boş kalır kalmaz Goblin'i izledim. İzlerken de hemen peşine yazısını yazmak amacıyla repliklerini de çıkardım. Hazır hafızam da taptazeyken başladım yazmaya...


Oyuncu kadrosu açıklandığında görmüştüm diziyi. Ve hayran kalıp kesinlikle izlenecekler arasına ekledim. İlk olarak Gong Yoo uzun zamandır dizi çekmediğinden heyecanlandım, daha sonra Lee Dong Wook'un ikinci adam rolünü kabul etmesine şaşırdım, son olarak da pek bir sevdiğim Yoo In Na'yı tekrar izleyeceğim için mutlu oldum. Bir kesim başrol olan kadını pek sevmiyormuş sanırım Cheese In the Trap dizisinde pek başarılı değilmiş. Ben izlemedim o yüzden bana bir artısı veya eksisi olmadı. Bazen göze batan yanları vardı oyunculuğunun ama yanındaki adam Gong Yoo olduğu için her türlü kötü oyunculuğu kapatabilirdi, kapattı da.

Lee Dong Wook'un ikinci adam rolünü kabul etmesine şaşırmam senaristi görmemle son buldu. 
Kim Eun-Sook.
Secret Garden, A Gentelman's Dignity, Heirs, Descendants of the Sun dizilerinin senaristi. Dikkat ederseniz dizilerinin hepsi de birinci adam ikinci adam olarak ayırmakta zorlandığımız, hatta çoğu zaman ikinci adamı daha çok sevdiğimiz diziler. Bu dizide başrol Gong Yoo olmasaydı ben de ikinci adamı daha çok severdim ama Gong Yoo ile eşit götürebildiler diziyi.

Konusu;
Bir Goblin olan Kim Shin ile bir ölüm meleği zorunlu olarak ev arkadaşı olurlar.  Bu sırada goblin ölümsüz hayatını sonlandırmak için gelinini arar.

Birkaç kavramı açıklamamız gerekirse goblin bazı özel güçlere sahip bir ölümsüzdür. Aslında ölümsüzlük onun cezasıdır ve göğsünde görünmeyen bir kılıçla yaşar. Kılıcı çıkarabilmek ve ölebilmek için gelinini bulması gerekir. Ölüm meleği ise biraz 49 Days deki Jong Il Woo'nun karakteri gibi. Merhumların öbür tarafa geçmesine yardımcı olur, onlara bu yaşamlarındaki anılarını unutturmak için özel bir çay hazırlayıp ikram eder. Ölüm melekliği çok büyük bir günah işleyen insanların cezalarıdır esasen. Goblinin gelini ise hayaletleri görebilme, goblini çağırabilme ve bazı özel güçlere karşı dayanıklık güçlerine sahip bir kız. 

Dizi hakkında genel yorumum ilk yarısı efsane, her dizide olduğu gibi ilk yarıdan sonraki birkaç bölüm duraksama (işte ne nasıl olmuş açıklamaları bölümü), finalden önceki 2 bölüm tekrar çok iyi seviyesi, final ise sakin yüzde gülümseme bırakan kızdırmayan ama aşırı tatmin de etmeyen.

BA-YIL-DIM!
-Gong Yoo ve Lee Dong Wook uyumuna
-Goblin ve ölüm meleğinin saçma dostluklarına
-Yoo In Na'nın havalı karakterine
-İnce göndermelere
-Ölüm meleği ve Kim Sun aşkına
-Kült nesnemiz olan yüzüğe
-Lee Dong Wook'un her gözyaşına
-Quebec'teki her sahneye

HOŞUMA GİTMEDİ.......
-Başrol kızın bazı yerlerde eksik kalması
-Yoo In Na'nın beklediğim kadar aktif olmaması
-Final

DİKKAT BURADAN SONRASI SPOİLER İÇERİR!!!!

Hiç anlaşamamakla başladılar :)


Bu arada gong Yoo bize bol bol mimik bahşetti :D

Geline kendini beğendirme çabaları :)
-Bu arada resimler küçük olmuş olabilir, üzerine tıklayarak daha rahat okuyabilirsiniz.-


Ölüm melekleri siyah şapkalarını taktıkları an insanların gözünde görünmez olurlar.

Havalısın bebeğim, hem de çok havalı...

Ölüm meleğini kıskanan goblin vakası..

İlk ve ağlatan karşılaşma.

Bu sahneyi izledikten sonra dizi ilerlese de ben bu sahneyi düşünüp düşünüp güldüm :D


;(

Neden şifre girmeleri gereksin ki??


Bu sahneden sonra kızın her acıklı hikayesinde dönüp ona beş milyon won (yaklaşık 12.500 TL) ver demesi ile kalbimizi daha bir çaldı merhametli ölüm meleğimiz.


Sıkı dostluklar, bira dertleşmeleri. Çoğu zaman hüzünlü konuların konuşulduğu yanyanalıklar ;(

İlk dörtlü karşılaşmaları da çok komikti. Sunny ve goblinimizin atışmaları beni çok eğlendirdi.

*Repliklerin hepsi dizinin ilk yarısından. Hem ikinci yarıdan pek bir şey almak istemememden hem de çok fazla konunun içinden bir şey vermek istemememden.



*Yani Goblin izleyin dostlarım :) Gönül rahatlığıyla tavsiye ediyorum :)

Yeni yazılarda bol bol görüşmek üzere.........






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder