12 Ağustos 2016 Cuma

No:309 vs. Fated to Love You

Selam millet...

Biliyorsunuz son dönemin popisi kore dizilerini Türkiye'ye uyarlamak. Gerçi uzak doğu ülkeleri arasında sık olan bir durumdu bu uyarlamalar ama bize yeni geldi.
No:309 dizisi de bunlardan biri. Orijinal versiyonu olan Fated to Love You'yu (yazarken kolay da okurken zor yuyu :D) izleyeli baya oldu. O yüzden karşılaştırma yapmak için diziye tekrar bir göz gezdirdim.



Bir karşılaştırma yazısı olacağı için maddeler halinde yazacağım.


  • Dizide benim ilk dikkatimi çeken şey yaşlar. Orijinal versiyonunda yaşlar 30ların ikinci yarısıyken bizim versiyonumuzda 20li yaşlar. Bu gibi ufak ayrıntılar tamamen ülke anlayışından kaynaklanıyor. Bizim ülkemizde 35-40 yaş arası insanlar genelde evli. Evli olmasalar bile bu tarz içme- sarhoş olma- hata yapma gibi olaylar bizim ülkemizde sadece 20li yaşlara ait görüldüğünden yaşları biraz çekmişler sanırım. Tabii birde göze hoş görünme olayı var. Herkes genç güzel ve yakışıklı oyuncuları izlemek ister.
  • Orijinalinde ilk gecelerinden önce bir kere karşılaşıyorlar ve inanılmaz komik bir ilk tanışma yaşanıyor.
  • Her ne kadar ana olay aynı olsa da bu tarz bir tanışma gecesi yaşamıyorlar. Sadece otelde sarhoş kafayla ve vidası gevşeyip 6 olan bir 9 yüzünden (yada tam tersi miydi? neyse -.-) aynı odada kalıyorlar.
  • Orijinal dizide aileler bu denli ön planda değil. Başrol erkeğin soylu bir ailesi var falan koredeki değişik olaylardan bunlar anlatmak istemiyorum. Ama yine de dizide olay asıl çiftler ve yan kadın ve yan erkek üzerinden gidiyor.
  • Orijinalindeki kız bir tık daha ezik. Ezik demeyeyim de biraz sönük bir tip demek daha doğru olur. Ben izlerken çok sinirlenirim bu tarz kızlara. Ama bizdeki versiyonundaki kadın karakterin güçlü olmasını sevdim.
  • Orijinalindeki başrol erkeğin konuşma tarzından falan bir kıl kapmıştım ama bizdeki versiyonundaki erkeği çok sevmesem de bir tık daha katlanılır bir adam en azından.
  • Orijinalindeki yan karakterleri inanılmaz seviyordum. Hem yan kadın karakter hem yan erkek karakter güçlü, baskın ve öne çıkan karakterlerdi. Ama bizdeki versiyonunda ne Pelinsu karakterini ne de doktor Onur karakterini sevdim. İkisi de üzerinde düşünmeyeceğim karakterler benim için.
Bilirsiniz kore dizileri genellikle 16-20 bölüm civarı olur. Yani şu an ki bizde yayınlanan 8 bölüm aşağı yukarı 2 bölüme falan denk geliyor. O yüzden dizinin geri kalanı hakkında çok çok bir yorum yapamayacağım. Orijinalindeki gibi mi ilerler acaba bilmiyorum ama öyle ilerlerse ileride çok ağlarım o kesin :(

Sonuç olarak izlenilir bir dizi. Orijinalini de sevmiştim bunu da şimdilik sevdim.

Yeni yazılarda görüşmek üzere...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder