11 Kasım 2017 Cumartesi

Efsane Kore Dizisi Sahneleri


Selamlar, selamlar, selamlar...

Bu listeyi hazırlama fikri aklıma geldiğinde ''vayy be ne sahneler geliyor aklıma neyi yazacağımı şaşırırım şimdi'' diye düşündüm ki öyle de oldu. Listeyi hazırlarken epey zorlandım. Ama asıl sıkıntı şu ki nasıl yazacağım? Video yükleyeyim desem videolar sonradan telife takılıyor ve kaldırılıyor, biraz gif ararım ama hepsini bulabileceğimi sanmıyorum. Replikleri yazabilirim ama bazısının repliği bile yok sahne etkileyici. Kendim gif hazırlayabilirim ama bu da çok vakit alır. Bilemiyorum yani bir yola çıktım ama bu işin içinden nasıl çıkacağım.

Söylememe gerek yok herhalde ama yine de ben eşeğimi sağlam kazığa bağlayayım.
BU YAZI SPOİLER İÇERİR!
                                                     Lie to Me (Bölüm 9)
Lie to Me'de Yeun Eun Hye'nin ağlayarak saçlarını kestiği sahne, efsane sahneler denince ilk aklıma gelen sahne oldu. Kesmeyi bitirince gözleri dolu dolu 'güzel oldu' demesi beni hüngür hüngür ağlatmıştı.
Ojakgyo Bothers (Bölüm 31)
 Bu dizi epey uzun ve bu yüzden de izleyeni az. Ama ben zamanında o yola girmiş ve dizinin hepsini izlemiştim. Hafta hafta izlediğim için çok gelmemişti. Bir de başlamadan kaç bölüm olduğunu bilmememin de etkisi var tabi. İçinde efsane saydığım o kadar çok sahne var ki. Ama illa birini seçmem gerektiği için 31. bölümden bir sahne seçtim. Baek Jae Un,  Hwang Tae Hee'yi öz annesi ile konuşmaya ikna etmeye çalışıyor. Gözü dönen Tae Hee'nin tavrı oyunculuğu konuşmaları her şeyi çok iyiydi. 

Secret Garden (Bölüm 13)
 Secret Garden da efsane sahnesi bol dizilerden. En en en efsane sahnelerden biri Kim Joo Won'un annesi gelip Gil Ra Im'in ailesine ve babasına hakaret ettiğinde Ra Im'in cevabı.

+Kim Joo Won benden hoşlanıyor. Ben de ondan hoşlanmaya başladım fakat onu bir daha görmeyeceğim.Ailem hakkında kötü şeyler söylenecekse o unutamayacağım biri değil. Buna değmeyecek biri. Benim babam, yüzlerce kişinin hayatını kurtarmak için kendi hayatını feda eden muhteşem bir insandı. Böyle sözleri hak edecek bir insan değildi. Lütfen söylediklerinizi geri alın, geri alın dedim!

49 Days (Bölüm 19)

Diziyi izleyenleriniz bilir az güldürür bol ağlatır bir dizi bu. İki hikayesi var ve benim efsane sahnem ikinci hikaye saydığımız hikayeden. Ölüm meleği ile sevdiği kızın yıllar sonra ilk karşılaşma sahnesi.

Descendants of the Sun (Bölüm 11) 
       Dots'dan o kadar çok sahne geliyor ki aklıma. Ama en etkileyici olanı Chi Hoon'un gerçek bir doktor olma hikayesiydi. Aynı anda çok fazla hikaye işlendi ve hepsi de çok iyiydi.  Chi Hoon bir hastayı daha öncesinde deprem enkazında terk ediyor ve bunun vicdan azabından kurtulamıyor. Ülkesine dönme şansı varken bunu reddedip doktorluğunu kanıtlama çabasıyla çalışmaya başlıyor ama hasta onu affetmiyor. Onun tedavisini reddediyor. En sonunda Chi Hoon kendi canını hiçe sayarak başka bir hastaya yardım edince terk ettiği hastanın ağzından çıkan 'doktor gibi görünüyorsun' sözü Chi Hoon'un gerçek bir doktor olmasının kanıtı olarak kalıyor.

Kill Me Heal Me (Bölüm 7)
Ahn Yo Sub. İntihara meyilli kişilik. Başrol kızımız zamanında yetişemezse kendini bir gökdelenin çatısından atacak.

Heart to Heart (Bölüm 15)
Ko Yi suk'un babasının yangını çıkardığını itiraf ettiği sahne dizinin en iyi sahnesi. Babasından kaynaklı değil sahnenin havasından dolayı. Ayılıp bayılan, kalbi tutan, ağlayan, çığlık atan... Karmakarışık trajik bir sahneydi, etkilendim.

It's Okay That's Love (Bölüm 16)
Yine efsane sahnesi bol bir dizi. Ben birbirinin devamı sayılabilecek iki sahne seçtim. Biri Jang Jae Yul'un Kang Woo'nun halüsinasyon olduğunu anladığı sahne, diğeri de ayaklarını yıkayıp temizleyip ayakkabı giydirdiği sahne. İki sahnede de oscarlık oyunculuklar vardı. Anlatıp can sıkmak istemiyorum hemen koşup izleyin.


Size iki sahnenin birleştirilmiş ve MV haline getirilmiş halini yükleyip bağlıyorum. Gerçekten çok beğendim. Replikler çıkarılmamış, ingilizce altyazı var ve müzik bunların üstüne yerleştirilmiş. Video telife takılıp kaldırılmışsa, yazının üstüne tıklayıp videoya gidebilirsiniz.

W, Two Worlds (Bölüm 5-6?)
Yine binbir kararsızlıkla eklediğim sahne. Ama bu kadar etkilendiğim bir sahneyi koymasam da olmazdı. Kang Chul ailesinin katili olmadığını öğrenince yazarı vurur. (Böyle anlatınca anlaşılmadı bu konu ama izleyenler anladı.)

I Miss You (Bölüm 3)
Jung Woo beraber kaçırıldıkları yerden Seo Yeon'u almadan kaçar. Bu sahne beni hüngür güngür ağlattı. Kızın tecavüze uğramış halde bu şekilde yatarken Jung Woo'nun kaçtığını izlemesi...

Evet sevgili okurlar, bir liste bölümümüzün daha sonuna geldik. Seviliyorsunuz, hoşça kalın...



Alakalı Yayınlar:
Descendants of the Sun / Dizi Yorumu
W, Two Worlds / Dizi Yorumu
Diğer liste yazıları:
Yarım Bıraktığım Kore Dizileri
En İyi 15 Fantastik Kore Dizisi
En İyi 10 Aşk-Nefret İlişkisi // Kore Dizisi
En iyi 10 Zengin-Fakir Kore Dizisi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder