23 Temmuz 2020 Perşembe

Netflix'te İzleyebileceğiniz 15 Kore Dizisi

Herkese selam. Nasılsınız sayın okur?

   Ben her zamanki gibi tembelim. Yazmak istediğim yazıların konuları aylar önce aklıma gelmiş, şöyle mi olsa böyle mi olsa derken aylar geçirmiş haldeyim. 
   Konuyu buldum, dizilere karar verdim aman çok oldu ikiye mi ayırsam, ayırsam ama nasıl, zamana mı bakıyım neye bakıyım. Kafam cidden epey karıştı. En sonunda yazıyı son zamanların dizilerini alarak yazmaya karar verdim. Çünkü geçmiş zamanların kore dizileri -özellikle yeni başlayanlar için- çok sıkıcı. Ben bile açıp üzerinden 10 sene geçmiş bir kore dizisi izleyemiyorum açıkçası sıkılıyorum. He belki bir de daha geçmişe yönelik bir dizi listesi de yapabilirim ama o başka bir yazıya kısmet artık.

   Dizilerin bazıları Netflix yapımı olmakla beraber geneli kore televizyonunda yayınlanmış ve Netflix'in satın aldığı diziler. Sıralamamı da beğeniye göre değil yıllara göre yaptım.

1.Chicago Typewriter (2017)
Konusu : Dizi, 1930'lu yıllarda Japon sömürgesi altında yaşayan ve reenkarnasyon ile günümüzde tekrar dünyaya gelen yazarların etrafında dönmektedir. Günümüzde bu yazarlardan biri kitapları çok satan bir yazar, biri gizemli bir hayalet yazar ve diğeri ise kitapları çok satan yazarın anti-fanı olarak yaşamaktadır.
-Bu dizi benim bu listede izlemediğim tek dizi. Ama zevkine güvendiğim arkadaşlarım tarafından aşırı beğenilmiş ve benim de izleme listeme girmiş bir dizi. O yüzden baştan veriyorum siz de bir şans verin.

2. A Korean Odyssey (2017)
Konusu : Dizi, birbirleriyle bir türlü anlaşamayan Son O-Gong (Lee Seung-Gi) ve Woo Ma-Wang’ın (Cha Seung-Won) kötülüğün her yerde kol gezdiği karanlık bir dünyada gerçek bir ışık aramasını konu almaktadır.
-Ya ben Lee Seung Gi hayranlığımı burada durup anlatmayayım. Bazı oyuncuların hastasıyım ve bu listenin başlarındadır Seung Gi. Bu dizide de asi karakteri beni çok eğlendirdi. Tam bir görsel şölendi. Yan karakterleri de çok sevdim açıkçası. Fantastik dizi seviyorsanız bir bakın derim.

 3. Memories of The Alhambra (2018)
Konusu : Dizi, kişinin dünya ile arasındaki algılarını bozabilen bir artırılmış gerçeklik oyununun geliştiricisini bulmak için İspanya’nın Granada şehrine giden bir yatırım şirketinin CEO’sunun (Hyun Bin) etrafında dönmektedir. Burada, pansiyon işleten bir kadınla (Park Shin-Hye) karşılaşır.
-Hyun Bin izlemeyeli çok olmuşken bu dizi bana ilaç gibi geldi. Shin Hye'yi de severim ama Hyun Bin o kadar oynuyor ki insanın gözü başka bir şey görmüyor gerçekten. Oynadığı karakter olarak doğduğuna yemin ettiriyor sizi. Konu aşırı ilginç hatta sanırım bu konu minvalindeki ilk kore dizisi. Çekimlerin büyük kısmı İspanya'da yapılmış. Granada öyle bir şehir ki izlerken bu güzellik beni mest etti. Efektler de epey iyiydi, hiç absürt değildi. Dizinin tek sıkıntısı dizi sonunda gelen bazı mantık hataları ve finaliydi. Ama o da kore dizilerinin genel problemi, o yüzden alışkınız bizi çok üzemedi.

 4. Ms. Hammurabi (2018)
Konusu : Dizi, farklı kişiliklere ve farklı bakış açılarına sahip olan bir grup hâkimin etrafında dönmektedir. Zaman geçtikçe aldıkları davalar ile olgunlaşırlar.
-Dizinin içinde aşk da var ama o kadar arka planda ki bu beni mutlu etti açıkçası. Dizinin içerisinde adalet kavramının sorgulanması, hakimlerin düştüğü fikir ayrılıkları ve bu dünyayı daha içten görmek de çok hoşuma gitti. Benim bu dizi ile ilgili tek sıkıntım oyuncular açıkçası. En azından fotoğraftaki ilk iki oyuncu. Go Ara pek sevmesem de fena değildi. L de biraz amatörce oynadı. Göz doyurucu bir oyunculuk sadece üçüncü abimizdeydi. Sağolsun bizi doyurdu bu açıdan :)

 5. My Contracted Husband Mr. Oh (2018)
Konusu : Dizi, toplumun baskısı nedeniyle âşık olmadan evlenen bir kadının (Uee) etrafında dönmektedir. Ancak çok geçmeden evli çiftin arasında bir romantizm gelişir.
-Bir sözleşmeli evliliğin gerçeğe dönüşmesi hikayesi. Konu klişe ama işlenişi tam olarak öyle değil. Bu diziyi yalnız yaşamaya başladıktan hemen sonra izledim ve yalnızlığın derdi beni de üzmüştü. Bu yalnızlıkta güçlü olduğunu sanan bir iş kadını yaşanan bazı olaylardan sonra bir dağ adamı ile sözleşmeli evlilik yapıyor.  Adamı daha önce bir yerde izlediysem de hatırlamıyorum. Ama oyunculuğunu epey beğendim. Tam bir köylüye dönüştü. Uee'yi pek sevmiyorum / sevemiyorum ben. Bir de adamla aralarında 10 yaş olmasına rağmen nasıl çok daha fazla göründü bilemiyorum, pek yakışmamış bu çift. Dizinin senaryosu ve başroldeki adam izletiyor diziyi ama sanki daha 25+ yaş insanlara hitap ediyor bu dizi. Ona göre düşünün.

 6. Beauty Inside (2018)
Konusu : Dizi, her ayın bir haftası doğaüstü bir şekilde görünümü farklı bir kişiye dönüşen bir kadının (Seo Hyun-Jin) ve o kadına âşık olan bir adamın (Lee Min-Ki) etrafında dönmektedir.
-Buradaki kızın daha önceden birkaç dizisini izlemiştim. Ama öyle çok da bayıldığım bir oyuncu olmamıştı benim için. Ama bu dizide karakterine ve oyunculuğuna bayıldım. Konu da epey ilginç o yüzden kendini izletti bu dizi. Lee Min Ki'nin de sadece bir dizisini izlemiştim ama onu da çok sevdim. Bu tarz konuları sevenler uçarak izlesin bu diziyi.

 7. Lovely Horribly (2018)
Konusu : Dizi, kaderleri birbirlerine bağlı olan bir adam ve bir kadının etrafında dönmektedir. Philip (Park Si-Hoo) ve Eul-Soon (Song Ji-Hyo) aynı gün doğmuştur ve garip bir şekilde biri mutlu olursa diğeri mutsuz olmaktadır. Philip, işleri her zaman yolunda giden başarılı bir oyuncudur. Eul-Soon ise işleri hiçbir zaman yolunda gitmeyen bir senaristtir. Philip ve Eul-Soon birlikte aynı dizide çalışmaya başlar ve çok geçmeden etraflarında bir dizi gizemli olaylar meydana gelir.
-Ji Hyo'nun hastasıyım. O yüzden de genelde dizilerinin peşindeyim. Bu dizi ara ara beni korkutsa da konusu çok sürükleyici. Her bölüm bitiminde bir bölüm daha izleyeyim diye yeni bölümü başlattım. Konu ilginizi çekiyorsa izleyin, sürükleyiciliğine ve çoğunun oyunculuğuna kefilim.

 8.Welcome to Waikiki (2018-2019)
Konusu : Dizi, Itaewon'daki iflasın eşiğindeki Waikiki konuk evini işleten üç kişi (Kim Jung-Hyun, Lee Yi-Kyung, Son Seung-Won) etrafında dönmektedir. Bir gün, kucağında gizemli bir bebek ile bekâr bir anne (Jung In-Sun) çıkagelir.
-Hiçbiri daha önce izlediğim / tanıdığım oyuncu değildi. Ama başlar başlamaz kendilerini çok sevdirdiler. Ayrı ayrı hepsini sevdim, ayrı ayrı hepsine güldüm. Çoğu zaman çok komikti, ara ara hikaye ilerlemedi ama çoğunlukla zevk alarak izledim.
Konusu : Dizide popüler olmayan bir oyuncu olan Lee Jun-Ki, 'Waikiki' konuk evini işletmektedir. Ancak konuk evi yine iflasın eşiğine gelmiştir. Konuk evini iflastan kurtarmak ve tekrar canlandırabilmek amacıyla konuk evine yatırım yapmaları için liseden iki arkadaşını ikna eder.
-Dizinin ikinci sezonunda sadece Jun Ki karakteri aynı, diğer tüm karakterler farklı. İlk sezona göre daha az komik ama daha çok sürükleyiciydi. Ben iki sezonu da çok sevdim. Komedi dizileri çıkmıyor pek korede, o yüzden de yeri ayrı.

 9. Hotel Del Luna (2019)
Konusu : Dizi, Seul’un şehir merkezinde bulunan ve müşterilerinin yalnızca hayaletlerin olduğu 'Hotel del Luna' adlı gizemli bir otelde geçmektedir. Bu otelin CEO’su (IU) yaptığı büyük bir hatadan dolayı lanetlenerek 1000 yıldan fazladır, bu otelde yaşamak zorunda kalmıştır. Bir gün, bir adam (Yeo Jin-Goo) beklenmedik bir şekilde bu otelde yönetici olarak çalışmaya başlar.
-IU'yu oyunculuk yaparken pek izleme fırsatım olmamıştı açıkçası. Sadece Moon Lovers'ta izlemiştim. Bu dizideki karakterini çok sevdim. IU'yu da çok başarılı bulamasam da beklentimin çok üzerindeydi bu bir gerçek. Ayrıca kıyafetleri, saçı makyajı çok güzeldi. Erkek başrolümüz iyi bir oyuncu olabilir ama sanki ikisi çok uyumlu değildi. Bölümler çok uzundu konu da biraz sürüncemede ilerledi. İyi de o zaman neden bu listeye koydun derseniz bence konu olarak güzeldi, bazen komik bazen dramdı. Bölümlerin kendi içinde işlediği konular hoşuma gitti. Biraz da Master's Sun benzerliğini de sevmiş olabilirim bilemiyorum. 
Edit: Yazıyı yayınlamadan önce baktım senaristleri aynıymış. (Hong Sisters)

 10. Crash Landing on You (2019)
Konusu : Dizi, bir Güney Koreli kadın ile bir Kuzey Koreli adamın arasındaki aşk hikâyesini konu almaktadır. Güney Kore'deki bir holdingin mirasçısı olan Yoon Se-Ri (Son Ye-Jin) yamaç paraşütü yaparken sert rüzgâr nedeni ile Kuzey Kore’ye acil iniş yapmak zorunda kalır. Burada, Kuzey Koreli bir subay olan Lee Jung-Hyeok (Hyun-Bin) ile karşılaşır. Lee Jung-Hyeok, Yoon Se-Ri’yi koruyup gizler ve bu süreçte gönlünü Yoon Se-Ri’ye kaptırır.
-Hyun Biiiiiiiinn. Allah'ım o nasıl bir göz zevkidir. Bir de asker üniforması içindeee. (Kalpli göz emojisi) Mimikleri, tavrı, daha önce oynadıklarından çok daha farklı olan bu karakteri, her şeyiyle mükemmeldi. Kuzey Kore'nin durumunu okuduğum kadarıyla da gösterilen her şey gerçek hatta daha da yumuşatılmış. Hyun Bin'in asker tayfası aşırı komikti ve kızla olan ilişkileri çok iyiydi. Kızın yalnızlığına derman olmaları içimi ısıttı gerçekten. Bu dizide beni rahatsız eden iki şey var sadece. Birincisi bölümlerin uzunluğu. İdeal bölüm uzunluğunun 30 dk olduğunu düşünen biri için bir buçuk saat çok uzun. Bir diğeri de dizinin aşırı tesadüf içermesi. Bu kadar mı ya yine mi yani? dedirtiyor sürekli. Ama yine de çok sevdim.

 11. Her Private Life (2019)
Konusu : Dizi, bir fangirl olan Sung Deok-Mi (Park Min-Young) ve bu fangirl'e gönlünü kaptıran Ryan’ın (Kim Jae-Wook) etrafında dönmektedir. Deok-Mi, bir sanat müzesinde küratör (sergi düzenleyicisi) olarak çalışmaktadır. Aynı zamanda bir idolün büyük bir hayranıdır ve bir fangirl olduğunu gizlemektedir. İş hayatında tamamen işine odaklanırken, özel hayatında bir fangirl olarak aktivitelere katılmaktadır. Bir gün, onun çalıştığı sanat müzesinde müdür olarak yeni çalışmaya başlayan Ryan, Deok-Mi’nin çifte yaşamını öğrenir.
-Bu dizi benim çok hoşuma gitti. Dramdan oldukça uzak bir romantik komediydi ki bu az rastlanır bir durum. Oyuncuların uyumu çok güzeldi, çift çok hoşuma gitti. Kızın kıyafetleri enfesti. Tam tadındaydı her şey ya, bayıldım. Bir ara böyle duraksar gibi oldu birkaç bölüm ama sonradan tekrar açıldı. Ana karakter fangirl olduğu için de kendimle özdeşleştirmiş olabilirim tabi. Ortalama ve tadında bir romantik komedi arıyorsanız izleyin.

 12. My First First Love (2019)
Konusu : Dizi, bir grup üniversite öğrencisinin arkadaşlıklarını, aşklarını ve hayallerini anlatmaktadır. 5 üniversiteli genç, farklı nedenlerden dolayı evini terk ederek birlikte yaşamaya başlar.
-Çok gerçek hayattan bir diziydi bu ya.Yani gerçek hayattan kopup gelmiş bir arkadaş grubunu izledim sanki. Doğallığı ve samimiyeti izlettirdi. Sadece ara ara akış donuklaştı ilerlettim ama genel olarak epey iyiydi. İki sezonu var sanırım. Aynı grupla devam edildiği için Waikiki gibi ayrı fotoğraf ve konu yazmadım. Konu hoşunuza gittiyse izleyin mutlaka.

 13. Touch Your Heart (2019)
Konusu : Dizi, bir avukat olan Kwon Jung-Rok (Lee Dong-Wook) ile ünlü bir kadın oyuncu olan Oh Yeon-Soo’nun (Yoo In-Na) arasındaki romantik hikâyeyi konu almaktadır. Bir şirket sahibi ailenin oğlu ile adı bir skandala karışan Yeon-Soo’nun hayatı dibe vurmaya başlar. Ancak berbat olan imajını tekrar düzeltmeye ve ünlü bir senaristin yeni bir dizisinde rol almaya kararlıdır. Ancak berbat bir oyunculuğu vardır. Bu yüzden, karakterine daha iyi bürünebilmek için bir avukatın yanında sekreter olarak çalışmak zorunda kalır. Böylece daha iyi bir oyunculuk sergileyip, izleyicinin gönlünü almayı planlamaktadır.
-Goblin'de çok sevilen ikinci çiftimizin tadı herkesin damağında kalınca bu diziyi çekmişler. Fanların böyle güçleri var Kore'de. Daha önce de You're Beautiful'un ikinci çiftine Heartstrings çekilmişti :) Neyse konudan sapmayayım ben bu kıza da oğlana da aşığım. Ne çekseler izlerim. In Na o kadar tatlı ki bayılıyorum kıza. Dong Wook'un zaten hep peşindeyim. Bu diziyi de koştum izledim. In Na'ya çok güldüm. Karakterleri de çok sevdim. Senaryo biraz basitti açıkçası izlenecekse oyuncuların uyumu için izlenecek bir dizi. O yüzden bu diziyi sadece çifti sevenlere tavsiye ediyorum.

 14. Angel's Last Mission : Love (2019)
Konusu : Dizi, bir melek ile bir insanın arasındaki aşk hikâyesini konu almaktadır. Bir gün, bir melek olan Dan’a (L) bir görev verilir. Görevi, Yeon-Seo (Shin Hye-Sun) adındaki genç bir kadının gerçek aşkı bulmasını sağlamaktır. Eğer bu görevi 100 gün içinde yerine getirirse, cennete kabul edilebilecektir, başarısız olursa yok olacaktır.
-Dizinin yarısındayım, henüz bitirmedim. İzlediğim kadarını yorumlayacağım. Kız çok güzel ve oyunculuğu da iyi. L de işte kendi çapında oynuyor diyelim. Konu ilgimi çektiği için başladım. Şu an için güzel gidiyor ama kesin finali hayal kırıklığı olacak. Kore dizilerinin genelinin problemi bu. Ama konu ilginizi çektiyse başlayın bence izleniyor. Ben arkadaşımla birlikte başladım, onu beklediğim için bitiremiyorum yoksa çoktan bitirmiştim.

 15. The King : Eternal Monarch (2020)
Konusu : Dizi, iki farklı paralel dünyada geçmektedir. İnsanların dünyasında serbest kalan şeytan diğer bir paralel dünyaya geçiş yapmaya çalışmaktadır. Buna karşılık olarak Kore İmparatoru Lee Gon (Lee Min-Ho) paralel dünyaya açılan kapıları kapalı tutmaya çalışır. Bir diğer paralel dünyada, Güney Kore Cumhuriyeti’nde yaşayan Dedektif Jung Tae-Eul (Kim Go-Eun) insanların ve sevdiklerinin hayatlarını korumaya çalışır.
-Min Hoooooo'm. Arkadaşlar ben eğer bir fangirlsem bu -afedersiniz- herif yüzünden. Boys Over Flowers'taki çirkinliğiyle bile fanı olmuşsam düşünün siz bendeki sevdayı. Hala inanılmaz yakışıklı olmayan bir koca burun kendisi ama sevda işte, gönül ferman dinlemiyor. Objektif nasıl olabilirim bu dizi için bilemiyorum. Başrol kızı Goblin'den biliyoruz. Oyunculuğu bir tık ilerletmiş. Hala çok iyi olmasa da izlenir kıvama gelmiş. Konu tam benim sevdiğim konu, o yüzden benim için başka bir artıya daha sahip. Ara ara arkadaki konu akışı duraksıyor, sürekli bir ne oluyor şimdi, ne olacak diye bekletiyor insanı. Ama ben takdir edersiniz ki bu diziyi Min Ho için izlediğimden umrumda bile olmadı. Mimiklere, duruşuna, bakışına, romantik jestlerine, Maximus'a her şeyine bayıldım. Koşarak gidin izleyin.


Yazı çok uzun oldu sonuna kadar okuduysanız siz mükemmelsiniz. Ara ara içimden taşan fangirl için hepinizden özür diliyorum. Listenin geçmiş zamanların dizileri versiyonunu isterseniz yorumlara yazın lütfen.
Seviliyorsunuz sayın okur. Hoşça kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder