8 Nisan 2020 Çarşamba

Nasıl atandım? Kpss'ye (veya herhangi bir sınava) hazırlananlara tavsiyeler...

Selamlar herkese...
Bu blogda birkaç kere bahsettim sanırım öğretmen olduğumdan. Kpss'ye hazırlandığımdan blogu boşladığımı falan yazmıştım hatta. Elimden geleni yapmaya çalıştığımı, dönüp baktığımda pişman olmak istemediğimi söylemiştim. Ama ondan sonra hiç güncellemedim bu konuyu. Evet arkadaşlar dönüp baktığımda çok şükür pişman olmadım, çünkü atandım!
Aranızda Kpss'ye hazırlanan var mı bilemiyorum ama varsa diye herkesin bu eve kısılıp bir şeyleri salma zamanında tavsiye yazısı yazıp motive edeyim dedim.
Biliyorum şu an evde sınav ertelendi diye bir gevşeklik geldi hepinize. Bu arada bu konuşacaklarım aslında herhangi bir sınava hazırlanan herkes için geçerli. Şu an ertelenen sınavlar zaten halihazırda az olan çalışma aşkınızı da aldı götürdü biliyorum. [Hele benim öğrencilerimin :( ] O yüzden sizi gazlamaya geldim. Ben sınava nasıl çalıştım?

Öncelikle ben Kpss'ye hazırlanana kadar ders çalışmamışım dostlarım. Resmen öncesinde 18 yıllık bir öğrencilik hayatım var ama 18 yılda ders çalışmayı öğrenememişim. Kpss'ye çalışırken öğrendim. O yüzden size benim üzerimde başarılı olmuş taktiklerden tavsiyeler vereceğim.

1. ÇALIŞMA ORTAMI
İlk düzenlemeniz gereken şey çalışma ortamınız. Şu şeylerden bahsetmiyorum yok işte ışık alsın masanız, odanızın duvarları açık renk olsun falan. Bunlara takılmayın. Bunlar hatta bana hiç iyi gelmemişti, ışık bol diye camın önüne hazırlamıştım çalışma masamı ve iki üç gün sadece sokağı izleyerek geçti. Sonra sütten ağzım yanınca masamı duvara dayadım.
Beni en çok motive eden de o duvardı. Duvarda bir notlar ve hatırlatmalar köşesi yapmıştım, bir haritalar köşesi, bir konular köşesi. O duvar beni oraya her oturuşumda ders çalışmaya şartlamıştı.
Bir diğer motive olmamı sağlayan şey düzendi. Odamda maalesef engel olamadığım şekilde çok eşya vardı. Sadece her şey tam düzeniyle yerindeyse ders çalışabiliyordum. O yüzden her sabah uyandığımda yatağımı ve odamı toplardım.

2. HARİTALAR
Bundan sonraki tavsiyeler biraz daha spesifik. Yani mesela bu tamamen Coğrafya için bir tavsiye. Ben Coğrafya'yı haritalardan öğrendim ve bence zaten öyle öğrenilmeli. Bir konu anlatım kitabındaki tüm haritaları kestim ve duvarıma yapıştırdım. Her gün 15-20 dakika haritaları inceledim ve bir süre sonra aklımda kalıcı olduğunu farkettim.

3.KONULAR 
Bitirmem gereken tüm dersleri konularıyla A4'lere yazmıştım. Totalde 3 sınav ve bu 3 sınavın 20 küsür dersi olduğu için üç tane A4 harcamıştım. Bunları da az önce anlattığım duvara yapıştırdım ve her konu bitirdiğimde üzerini çizdim. Böylece ne kadar ilerlediğimi görmüş oluyordum. Her konu bitirdikçe dersi bitirmek için daha çok çalışıyordum.

4. PLANLI YAŞAMAK
Arkadaşlarla yapacağım sohbetten tutun dişçi randevuma ya da meditasyon saatime kadar her şeyi planladım. Zaten bunu biliyorsunuz size bujo yazıları yazıyordum. Bujolarla her ay her gün planlı yaşadım, yeni alışkanlıklar edindim. Gerçekten benim hayatımda en planlı yaşadığım senem Kpss senemdi.

5. ERKEN KALKMAK
Ben 18 yıllık öğrencilik hayatım boyunca hep ''gece insanıyım ben yaeee, sadece gece çalışınca verimli oluyorum'' diyordum. Bu tam bir yalan. Gece oturmak işime geldiği için uyduruyormuşum. Kpss senesinde hele ki bujoya başladıktan sonra 6'da kalkmaya başladım. O zaman anladım ki gece verimli çalışmak diye bir şey yokmuş. Erken kalktığında insanın algısı çok geniş oluyor gerçekten. 6'da kalkıp bir büyük bardak su ve bir filtre kahve alıp yerleşiyordum masama. 6.30'dan 8.30'a kadar aralıksız çalışıyordum. 8.30'da kahvaltı yapmaya kalkıyordum. Kahvaltı yaparken çoktan 2 konu çalışmış oluyordum yani. Daha sonra ya dershaneye gidiyordum ya da derse geri dönüyordum.

6. DERS PROGRAMI
Ben öyle saat saat ders programı yapıp uyan biri değildim. Tek programladığım şey o gün hangi dersleri çalışacağımdı. Genelde her gün bir sayısal bir sözel ders çalışırdım.Sadece bu dersleri haftaya bölerdim, ders programı anlayışım tamamen buydu yani.

7. RUTİNLER
Her gün belli bir rutinim vardı. 30 soru paragraf ve bir GY Matematik denemesi çözmek. Normalde bence çok daha fazla olmalı ama benim Türkçe'm baya iyidir. Kpss'de 1, Ales'te 2 boş bıraktım sadece. Yanlışım yoktu. Matematik zaten branşım. Sadece konu çalışmadığım için elimi hızlandırmak amacıyla deneme çözüyordum o kadar. Neredeyse istisnasız her gün çözüyordum bunları.

8. UYKUNUN DÜŞMANI : SU
Her uykum geldiğinde su içiyordum. Su içmek uykuyu açıyor gerçekten. Her ara verdiğimde, her esnediğimde, ders çalışmaktan her bunaldığımda su içiyordum. Masanızda bir büyük şişe su bulundurun mutlaka. Masanızda olmazsa aklınıza gelmez çünkü.

9. TEKRAR
Ben tekrar kısmını şu şekilde yaptım. İlk olarak çalışırken özet çıkararak yazarak çalıştığım için her ders için bir özet defteri oluşturmuş oldum zaten. Tekrarı da iki haftada bir haftasonu o iki haftada defterlerde neler varsa onları tekrar ettim. İki haftada bir olmasının nedeni de benim iki haftada bir haftasonu deneme sınavım olmasıydı. Deneme sınavı olmayan haftalar tekrar yapıyordum yani. Yoksa bence tekrar çok daha sık yapılmalı.


10. DENEMELER
Bence ennnn önemli noktalardan biri bu. Var olan girebileceğim her denemeye girdim. Deneme olmayan haftalarda evde ben deneme yaptım.Son 2 ay kala denemeleri haftada ikiye, son ay haftada üçe hatta bazen dörde çıkardım. Tabi çok deneme çözmek de önemli ama daha önemli bir şey var. Denemede yapamadığım her soruyu daha sonrasında çözdüm ya da çözümüne bakıp öğrendim. Denemelerde her boş yanlış sorumu mavi ile çözdüm ve birkaç haftada bir denemeleri en baştan açıp mavili sorulara baktım. Bu en önemli şey bence.
Mesela bir denemede yapamadığım bir soru vardı. Çözümünü ve nasıl çözüleceğini öğrendim. Konuyu daha işlemememize rağmen bir sonraki denemede benzer gelen soruyu çözdüm. Özellikle benim branşım gibi sayısal (Lise Mat.) branşlar için çok önemli.


Evet sayın okur. Bir sınava hazırlanıyorsan bunlar benim yaptığım ve benim için çok işe yarayan şeyler. Belki sana da bir faydası olur. Sınav ertelendi diye sakın boşlama çünkü boşlamayan bir yığın insan var ve sen onlarla yarışacaksın. Çok sıkı çalış, çalış ki geri dönüp baktığında asla pişman olma!

Seviliyorsunuz, hoşça kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder