18 Ocak 2021 Pazartesi

DIY Sticker / Evde Kendi Stickerımızı Yapalım!

 Herkese merhabaaaa... 

   Bugün bir do it yourself yazısıyla karşınızdayım. Hiçbir yerde gönlüme göre sticker bulamadığım bir dönemde bu işin peşine düştüm ve birkaç yol öğrendim. Hemen her yerde bulabileceğiniz bu yöntemleri de toplu bir arşiv olsun diye sizinle paylaşmak istedim.

1. İlk yöntemimiz için ihtiyacımız olan şey sticker yapmak istediğimiz resim ve şekiller, koli bandı, fırın pişirme kağıdı (yağlı kağıt) ve bir makas. Sticker yapmak istediğiniz resimleri kendiniz de çizebilirsiniz, bir kitaptan veya dergiden de kesebilirsiniz, pinterestten veya diğer sitelerden beğendiklerinizi çıktı da alabilirsiniz tamamen size kalmış.

Ben size örnek olsun diye yaptığımdan pinterestten beğendiğim birkaç şeyi düzenleyip çıkardım. Ama bu noktada şöyle bir sıkıntı oldu, sanırım yazıcıdan, biraz soluk çıktılar.

Başta başka bir çıktı alayım onunla yapayım dedim ama sonradan bunu bir challenge olarak kabul ettim. Çünkü düzgün çıktılarla gayet düzgün stickerlar yapılabildiğini biliyorum. Dedim üzerlerinden waterproof kalemlerle geçersem düzgün stickerlar elde edebilir miyim?


Olup olmayacağından emin olmadığım için tüm resimlerin üzerinden geçmedim. Birkaç taneyi geçtim sadece. Burada Artline 0.3 ve 0.6, unipin 0.3, STA Pigment Liner brush uç kullandım.

Artık deneme zamanı geldi! 
İlk olarak bir yağlı kağıt parçasının üzerini koli bandı ile kaplıyoruz. Burada dikkat etmeniz gereken en önemli şey arada hava kabarcığı bırakmamak. Tamamen dümdüz olmalı o yüzden elinizle bastıra bastıra ilerletin koli bandını.


Seçtiğim şekiller iki koli bandına anca sığdığı için ikiledim. Tek bir banda sığacak kadar küçüklerse tek bir bant kullanın.

Seçtiğim resimleri üzerine koydum ve yine hiç hava kabarcığı kalmayacak şekilde üstünden bant ile geçtim.
Koli bantlarının üst üste gelmemesine dikkat edin. Tam sıfır olmalı iki koli bandı. Daha sonra bu iki şekli kesmemiz gerekiyor. Şeklin biraz etrafından dolanarak kesmelisin
iz.

Bundan sonra kullanmak isteyeceğiniz zamana kadar bu şekilde saklayabilir, kullanmak istediğinizde arkasındaki kağıdı kaldırıp kullanabilirsiniz. Ben laptopumun üzerine yapıştırdım bile :)


2. Bunu sevmiyorum aslında ama belki siz kullanmak istersiniz. Bu resimlerinizi çift taraflı bant ile de sticker haline getirebilirsiniz. Önce Fotoğraflarınızı ters bir şekilde masaya koyup üzerinden çift taraflı bant ile geçebilirsiniz. Etrafını kestiğinizde hazır! Buradaki sıkıntı şu ki resmin ön tarafı kağıt olarak durduğundan kalıcılığı çok az. Hemen kirlenip, pislenip, kalkabiliyor. Bu yüzden ben sevmiyorum ama isteyen kullanabilir diye de yazmak istedim.

3. Üçüncü yöntemimiz ise şeffaf stickerlar için. Olup olmayacağını bilmediğimiz nokta tam da burası aslında. Şeffaf stickerlar için biraz daha siyahlığı yoğun resimleri seçtim ve üzerlerini koli bandı ile kapladım.
Burada açıkçası ilk hatamı yaptım. Keşke altlarına yine yağlı kağıt koysaydım. Burada masaya yapıştırınca masadan bir iz kalıyor koli bandına, bunu engellemiş olurdum. Siz alta bir yağlı kağıt üste resimlerikoyun öyle koli bandı ile kaplayın.
Sonrasında çok derin olmayan genişçe bir kabın içine su koyup kestiğim resimleri suya bırakıyorum.
Bu suyun içinde 10 dakika kadar bekletiyoruz. Ne kadar çok bekletirseniz kağıtlar o kadar kolay soyulur.
10 dakika sonra arkadaki kağıtları elimizle ovarak soyuyoruz. Burada sıkıntı yaratan da şu oldu, çizimlerin üzerinden kalemlerle geçildiği için biraz dağıldı. Kalan kısım da zaten baskıda olan kısım olduğu için de çok sönük kaldı. Bunları sudan çıkardığınızda yapışkanlıkları olmuyor ama kuruduğunda yapışkanlığı geri dönüyor. Kuruması için bunları bir yağlı kağıt üzerine alıp su damlacıklarını kağıt havluyla üstlerine bastırarak aldım. Kuruduktan sonra hemen kullanmak istemezseniz o şekilde saklayabilirsiniz.

Burada çok silik duruyor resimler ama yapıştırdığımızda bir tık daha koyulaşıyor bir arkaplana sahip olduğu için. Bunları silik bulduğum ve kullanmayı düşünmediğim için kenarlarından kesmedim ama yapıştırınca nasıl durduğunu görmek için denedim.
Gördüğünüz gibi kağıtları tam olarak da soyamamışım kağıt izleri de var. Düzgün bir baskı kullanırsanız ve güzel soyarsanız çok iyi sonuç alacaksınız, emin olun.

Evet bir DIY yazısının sonuna geldik, umarım dener ve sonuçlarınızla bana dönersiniz :)

Bir sonraki yazıda görüşmek üzere, hoşça kalın...










4 yorum:

  1. Slytherin çıkartması yapmak da ne biliyim, bilemedim yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz kendi zevkinize göre çeşitlendirebilirsiniz :)

      Sil
  2. Nil ile peşine düşüyoruz başaramazsak kendi stickerlarına veda etmeye hazır ol (-.-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başaramazsanız sipariş bile verebilirsiniz, ben size istediğinizi yaparım :)

      Sil