1 Ocak 2021 Cuma

Bullet Journal #7 || Ocak 2021 Bullet Journal

 Merhaba sevgili okur, yepyeni bir bullet journal yazısına hoş geldiniz...

Bu arada baştan uyarayım diğer yazılara göre daha detaylı ve daha uzun bir yazı olacak!

Nisan 2018'den beri bujo yazısı yazmamıştım. Bunun nedeni bujo kullanmayı bırakmam değildi elbette. İki temel nedenden dolayı bıraktım. Birincisi bujomun artık tamamen bir kalıba oturmuş olmasıydı. Hemen hemen her ay aynı tasarımı yapmaya başlamıştım. İkinci nedeni ise Temmuz'da sınava girecek olmam ve artık çok yoğun olmamdı. Ama yazmayı bıraksam da 2019'un sonlarına kadar bujo kullandım. Sonunda da artık bujo hazırlayacak kadar bile vaktim olmadığından hazır ajandalar kullanmaya başladım. Hemen son kullandığım ajandadan örnek vereyim ;

Bu ajanda FaBooks'un "Bir yıldız gibi parla" ajandası. Eminim çok sevenleri vardır ama ben kendisine alışamadım bir türlü. Aslında başta süresiz olmasını çok sevmiştim ama sonradan bana yetersiz gelmeye başladı.

Düzeni bu şekilde notlar ve motto sayfası var, peşinde aylık görünüm, ondan sonra 5 tane haftalık bölümü, sonra diğer ay için motto ve notlar sayfası. Bujoya alışkın biri için kullanmak zorlayıcı oldu çünkü çok eksik. Alışkanlıklarımı takip edebileceğim bir bölüm yok mesela. Var olan bir sürü eksiği nedeniyle ajanda benim hayatımı değil sadece işlerimi düzene sokar hale geldi. Ben de bu durumdan çok rahatsız olduğum için artık bujoya geri dönmeye karar verdim. 

Ajanda olarak MattNotebook'un bu ajandasını seçtim.

İnanılmaz tatlı değil mi? Bir de limonlu bir not defteri göndermişler hediye olarak. Neyse ajandayı seçtim ve kolları sıvadım başlamak için ama unutmuşum ben bujo hazırlamayı :)
Öncelikle bujodan ne bekliyorum diye oturup düşündüm.

Şöyle boş bir kağıtta karalama yaparak uzun uzun düşünüp bujoya neler ekleyeceğimin kararını verdim. 2021 hedefleri, kilo takibi sayfası, ocak ayı kapağı, haftalık (takip sayfasını da haftalığa ekledim.), harcama takibi ve her güne bir satır sayfalarını yapacaktım. Gelelim tek tek açıklamaya.
İlk olarak herhangi bir defteri ilk elime aldığımda yaptığımı yaptım ve en arka sayfada elimdeki kalemleri denedim, bakalım arkaya geçiyorlar mı diye.
Görüldüğü üzere üçü dışında diğerlerinde sorun yok. Hemen üçünü ayırıp işe başladım.

İlk olarak hedef sayfası ile başladım. Hedef ne koysam kendime diye düşünürken geçen seneki hedeflerimizin bir pandemi illetiyle gerçekleşmelerinin imkansızlaştığını düşündüm ve çok daha basit ve naif hedefler koymaya karar verdim. İlk olarak son birkaç aydır sağlıklı beslenme ve sporu hayatıma soktuğum ve bunların kalıcı olmasını istediğim için spor geldi aklıma. Evet şu an düzenli yapıyorum ama hayatıma iyice yerleşsin istiyorum. 
Bu senenin çoğunu evde geçirmemize rağmen uzaktan çalışmanın normal çalışmaktan daha yoğun geçmesiyle pek kitap okuyup film izleyemedim. Bu yüzden bu sene iki haftada bir kitap okumak, haftada bir film izlemek istiyorum. Kitap okuyup film izlemediğim için bloga yazacak pek bir şeyim de yoktu, bu hedeflerimi gerçekleştirirsem düzenli blog da yazabilirim diye düşünüyorum. 
Diğer  hedefim ise aslında yurtdışı olacaktı ama önümüzün çok karanlık olacağını düşündüğüm için onu şehire çevirdim. Doğu'ya atanıp taşındığım için buradaki şehirleri gezmek istiyorum.

Dediğim gibi sağlıklı beslenmeye geçtim, bu yüzden de bir diyetisyene başladım. Orada zaten kilo takibi yapıyorum ama yılın genelini görmek adına böyle bir kilo takibi sayfası eklemek istedim.
Buraya kadar herhangi bir tema olmadan ilerliyorken dışardaki karı görüp kar temalı bir şey yapmak istedim. Bu kapak tasarımını instagramda gördüm. January olarak :) Düzenledim kendime göre ve çok hoşuma gitti.

Bu sayfayı da çok sade şekilde tasarlamıştım başta, kenarları boştu. Sonra dedim kar teması burada da sürsün ve kenarlarını süsledim.

Eski yazıları okuyanlar bilir, haftalık benim en çok düşündüğüm sayfa. Ne olsun nasıl olsun diye düşünürken ortaya çıktı bu sayfa. Alışkanlık takibim eskisi gibi 10-15 maddelik değil, başlangıç için sadece 7 madde seçtim. Sağlıklı yaşam içerikli çoğu da. Yemek bölümü eklememin nedeni de şu ki diyetisteyim bana listeyi verirken ne gün ne yiyeceğimi söylemiyor. Sadece mesela 2 gün tavuk, 1 gün balık, 2 gün sebze,  2 gün kurubaklagil diyor ama günlere sen karar veriyorsun. Ben de bazen unutuyorum ya bu hafta 2 gün mü sebze yedim 1 gün mü diye, o yüzden de o gün ne yediğimi yazayım diye yemek bölümü ekledim. Bir de haftalıktaki gününe sığmayan ya da belli bir günü olmayan işlerimi yazmak için yapılacaklar listesi ekledim.
Genel olarak görünümü bu şekilde. İki haftayı birbirine simetrik olarak yaptım.

Son olarak da tasarımını çok düşünmediğimiz ama işimize çooook yarayan son iki sayfayı ekledim. Biraz tasarruf edebilmek adına harcama takibi sayfası ekledim. Daha sonra da benim ennn sevdiğim sayfa olan tek satırda günlük tuttuğumuz her güne bir satır sayfasını ekledim. Hayatı boyunca günlük tutamamış biri olarak çok hoşuma gidiyor geri dönüp baktığımda.

Sonuç olarak eğer amacınız işlerinizi düzene sokmaksa hazır bir ajanda alıp başlayabilirsiniz. Ama ben
gibi sadece işlerinizi değil tüm hayatınızı takip etmek ve düzene sokmak istiyorsanız bujo sizin için biçilmiş kaftan. Hemen bir ajanda ve kalem alarak işe başlayın derim.

Seviliyorsunuz sayın okur, hoşça kalın...







Diğer bullet journal yazılarıma göz atmak ister misiniz?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder