2 Ocak 2018 Salı

Bullet Journal #3 || Ocak 2018 Bullet Journal

Hepinize yepisyeni bir yıldan merhaba!

Nasılsınız? Yeni yıla mükemmel bir hızda girmek adına hemen Ocak ayının bujosunu gireyim dedim.Geçen aydan edindiğim tecrübelerle çok kullanışlı bir Ocak ayı düzeni oluşturdum kendime.

Kapak yine iki tasarımın birleşimi. Bu ay için amacım sade, şık ve kullanışlı olması idi. Olduğunu da düşünüyorum, bakalım. Kapakta ayın genel bir görünümünü görmek de kolaylık sağlar diye düşündüm.
Geçen ay hiç düşünmeden direk çizdiğim aylık plandan sıtkım sıyrıldığı için bu ay üzerinde düşünerek bir aylık plan hazırladım. Genel bir ayın takvimini ekledim önce. Yine de küçük gelir yazamadığım bazı şeyler olur diye altına detaylar bölümü ekledim. Hemen sağ tarafa yapılacak bölümü ekledim. Burada daha genel yapılacaklar olacak mesela ben aylık olarak lenslerimi değiştiriyorum onun yeri haftalık planlar değil burası olacak. Hemen altında genel bir aylık hedefler bölümü ekledim. Onun altına ise Şubat için bir plan yaparım, ekleyecek bir yer bulamam diye gelecek ay bölümü ekledim. Olursa buraya yazarım diye düşündüm.

Hemen arkasına haftalık plan yaptım. Haftalık planda saatli bir sisteme geçmeye karar verdim çünkü iki program arasındaki saatler çok kaynıyordu. Diyelim ki, 11.00 de dişçi randevum var, oradan 11.30 da çıkıyorum 13.00 de dersim var. Yolu çıkardığımızda 1 saat boşum ve ben bu saatte hiçbir şey yapmıyorum. Telefonda dersi bekliyorum diye 1 saat takılmışlığım var. Onun yerine bu programda oraya bir etüt ya da bir Türkçe denemesi vs. eklesem değerlendirmiş olurum diye düşündüm.

Peki neden alışkanlık ve su takibi sayfaları yapmadım? Bu takipleri haftalık planlara eklemek istedim çünkü her gece sürekli sayfa sayfa dolanmak zor geliyordu. Alışkanlık takibindeki bazı alışkanlıkları çıkardım bazılarını ekledim bazılarını değiştirdim. Mesela sabah 6'da uyanıp 8'den önce evde olmak istiyorum. Bunu ekledim. 10 bin adım atamıyorum önce 6 bin adımı oturatayım sonra 10 bine geçerim diye değiştirdim.Yatak toplama ekledim. Yatağımı bazen topluyorum bazen toplamıyorum ve toplamadığım günlerin verimsiz geçtiğini fark ettim. Sürekli uyumak istiyorum. O yüzden bu alışkanlığı da ekledim.

Uyku ve su takibini de buraya ekledim. Uyku takibini biraz değiştirdim çünkü 6 saat uyku uyudum uyumadım şeklinde tutuyordum ama kaç saat uyuduğumu bilemiyordum. O yüzden kaç saat uyuduğumu da tutmak adına biraz değiştirdim onu.

Çeşitli doodle denemeleri yaptım bu ayda. Washi tapelerle renklendirdim.

Hemen arkasına geçen ay da yaptığım ama göstermediğim her güne bir satır bölümü ekledim. Geçen ay yaptığımı çok sevdim. Ben normalde günlük yazmayı hiç sevmem ve yazacak pek bir şey de bulamam. Bu sayfada bir nevi tek cümlelik günlük tutmuş gibi oluyorum.

Hemen yanına da harcama takibi sayfası yaptım. Ortadan ikiye böldüm çünkü geçen ay yaptığım harcama sayfası bana yetmemişti. Bir de bölüm bölüm yaptığımdan her şeyi geniş geniş yazmıştım. Bu yüzden şimdi sütunlara bölüp tarih, açıklama şeklinde ayırmadım. Daha kullanışlı olur diye düşündüm.

Son olarak blog fikirleri sayfası ekledim. Geçen ay yaptığım blog bölümü yarım sayfaydı ve bana yetmedi. Daha önceden blog için ayrı defter kullanıyordum ama bujoya başladığımdan beri o defterin pabucu dama atıldı. Tam sayfa yapayım bari rahat kullanayım dedim o yüzden.
Evet genel olarak Ocak ayı bujo tasarımı bu şekilde. Daha rahat kullanıp daha çok verim alacağımı umuyorum.

Hepinizi çok seviyorum. Hoşça kalın...





Alakalı Yayınlar


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder