16 Ocak 2018 Salı

Jiggylypuff Mutfakta / Üç Malzemeli, Sağlıklı, Yulaflı Tatlı

Selamlar, selamlar, selamlar...
Geçende sağlıklı yaşam peşine düştüğümden bahsetmiştim. bu dönemde en sıkıntılı geçirdiğim iki konu vardı. Biri su içmeme diğeri de tatlısızlık. Su içme alışkanlığı edinmek adına bullet journalda su takibi yapıyorum. Doğal olarak en büyük sıkıntı tahtına tatlısızlık oturdu. Ben de uzun uzun araştırarak bayıldığım bir tarife bağlandım. Sizin aranızda da sağlıklı yaşama gönül vermiş kişiler varsa da bu tarif işinize yarar umuyorum ki.

Hemenn geçelim tarifimize----->

Malzemeler çok basit. 
1 bardak (normal su bardağından biraz daha büyük) süt 
3 tepeleme dolu çorba kaşığı yulaf 
1 dolu kaşık bal

Elzem bir malzeme değil ama keyfi olarak fındık da ekliyorum. Bu kavrulmuş çekilmiş fındıkları Samsun'dan almıştık. Tatlıya eklemek için büyük kolaylık.

İlk olarak yulafı robotta çekiyoruz. Bazen un haline gelecek kadar çekiyorum bazen de yerken hissedilecek kadar bırakıyorum  yulafı. Tamamen keyfinize kalmış. Yulaf hiç ağza gelmesin derseniz un olana kadar çekin.

Daha sonra süt ve yulafı tencereye alıyoruz. Zaten kısa sürede muhallebi kıvamına geliyor. Kaynayıp üzeri göz göz olunca altını kapatıyoruz. 

İlk sıcağı geçtikten sonra balı ekleyip karıştırıyoruz.

Kase dibine bazen fındık bazen kuru meyve koyuyorum. Muhallebinin üstüne de biraz fındık ekleyip servis edebilirsiniz. 

Bu küçük kaseden 2 tane çıkıyor bu malzemeyle. Tadı da gayet güzel. Diyet diye denediğim acayip güzel denilen ama berbat çıkan tariflerden sonra ilaç gibi geldi bana.

Uzun zamandan sonra bir tarifle karşınızdayım. Umarım sevmişsinizdir. Afiyet ile kalın...



Alakalı Yayınlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder