1 Mart 2018 Perşembe

Bullet Journal #5 || Mart 2018 Bullet Journal

Selamlar hestiagunluklerinin güzel okurları.
Yepisyeni bir aya başlarken bullet journal yazısıyla kopup geldim. Aslında bu ay yazıp yazmama konusunda epey kararsız kaldım. Çünkü pek vaktim olmadığından olabildiğince basit, temiz, az ve öz bir bullet journal yaptım. Yayınlamamaya karar vermeme ramak kalmıştı ama bir arkadaşım bullet journallara çok özendiğini, ama hepsinin süslü püslü olduğunu ve kendisinin yapamayacağını söyledi. Ben de hazır bu kadar basit bir ay hazırlamışken 'ben yapamam' diyenler için örnek olsun diye yayınlamaya karar verdim.

Bu ay internetten hiçbir şey bakmadım. Çok vaktim yoktu, defterimin başına oturdum ve direk yazdım. Taslak falan bile hazırlamadım anlayacağınız. Ben normalde hep sağ tarafa yapıyorum kapakları ama geçen ay sağ tarafta bittiğinden bu ay iki sayfalı bir kapak yaptım. Alfabenin yazım şeklini bir yerden gördüm mü hatırlamıyorum. Bu ayı hazırlarken bakmadım ama belki öncesinde görümüşümdür.

Elim direkt siyah ve kırmızıya gitmiş. Yaptıktan sonra başka renklerle yapsa mıydım diye düşündüm ama artık çok geçti. Aylık tasarımı bu şekilde hazırladım. Önemli bölümü ekledim çünkü bu ay birkaç olay var kaçırmamam gereken. Bu ayın planında meditasyon yok çünkü onu alışkanlık takibine ekledim. Hedeflerim de genelde bu ayda bitirmek istediğim dersler oluyor.  

Bu ayın haftalık planları görüldüğü üzere birer sayfa. Bunun birkaç nedeni var. İlk olarak kullanmadığım alanlardan kurtulmak istedim. Geçen ay yemek kalori bölümü eklemiştim ama kullanamadım bir türlü. O yüzden ondan vazgeçtim. Uyku takibi yapmaktan da vazgeçtim, en azından bu ay için. Temelde asla vazgeçemediğim alışkanlık ve su takibini ekledim. 
Bir de bu ay 5 hafta ikişerden yapsam çok vakit alacaktı ve dediğim gibi çok vaktim yoktu.

Günleri de tek sayfada daha çok yere sahip olmak adına gölgeli kutular olarak yapmadım. Dümdüz çizdim. Öbür türlü çok fazla yer kalmıyordu. Özellikle programımın dolu olduğu günlerde çok sıkışacaktım. Su takibini de yatay yaptım bir sayfaya sığabilmek için :)

Harcama takibini yine tek sayfayı ikiye ayırarak yaptım. Böyle hem yetiyor hem de hepsi gözümün önünde duruyor, takibi daha kolay oluyor.

Geçen ay yaptığım çalışma programı hayatımda kalıcı yer edinir mi bilmiyorum demiştim hatırlarsanız. Gerçekten çok işime yaradı. 
Aslında pek kullanacağımı düşünmüyordum çünkü zaten ayrı bir defterde çalışma günlüğü tutuyorum tüm ayrıntılarıyla. Ama burada genel bir aylık görüntü görmek de işime yaradı. Diğer defterde 30 gün 30 sayfa tutuyor sonuçta burada sadece ders ders yazıyorum o yüzden de 'ne çalışmalıyım?' diye düşünürken çok yararlı oluyor. Geçen ay tek sayfaya yapmıştım ve karınca duası yazısıyla bile sığamadığımdan bu ay iki sayfaya geçtim.

Her güne 1 satır benim bullet journalımda favori bölümüm :) Hayatım boyunca günlük tutamadım ama burada bir satırla günlük tutuyor gibi oluyorum. 

Fark ettiyseniz bu ay mood tracker bölümü yok Çünkü son zamanlarda çok ders çalışıp dolu bir programa sahip olduğum için ya yorgun ya verimli geçiyordu. Ben bu takibe ne derece stres kontrolü yapıyorum diyerek başlamıştım ama doğal olarak çok anlamı kalmadı böyle olunca. O yüzden de bu ay yapmak istemedim. 

Evet bu ayın bujosu bu şekilde. Dediğim gibi kısa ve öz. Kullanışlı ve çok da uğraşmadan hazırlanabilecek bir bujo. Bir sonraki ay Nisan bullet journalında görüşmek üzere :)

Hoşça kalın...



Alakalı Yayınlar

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder