17 Şubat 2017 Cuma

Aliexpress'ten nasıl alışveriş yapılır? Nelere dikkat etmek gerekir?

Selamlar, selamlar, selamlaaar...

Bugün yepyeni değişik bir yazıyla karşınızdayım. Geçenlerde şurada Aliexpress alışverişimi yazmıştım. Hazır aldıklarımı yazmışken Aliexpress'ten nasıl alışveriş yapılır nelere dikkat edilir bunu da anlatayım dedim.

Öncelikle Aliexpress Çin'den alışveriş yapabileceğiniz bir alışveriş sitesi. Burada fiyatı 50 tl olan bir şeyi aliexpresste 3 dolara bulabilmeniz mümkün. Ayrıca inanılmaz bir ürün yelpazesi var. Aklınıza gelebilecek her şeyi aliexpresste bulmak mümkün. Uygun fiyatı ve ürün yelpazesi yüzünden çok tercih edilen bir site evet ama bu sitenin de dezavantajları var.

İlk dezavantajı beklemek. Ürünler Çin'den geldiği için elinize ulaşması 1-2 ayı buluyor ve bence aliexpress alışverişlerinin en sıkıntılı yanı bu. Özellikle benim gibi sabırsız bir insansanız, beklemeye tahammülünüz yoksa sizi çok zorlayacaktır eminim.

Bir diğer dezavantajı da takip edememek. Ekstra ücret ödemezseniz genelde ürünler takipsiz kargo ile gönderiliyor. Sitede bir tracking sistemi var ama o en fazla Çin'den çıkana kadar takip ediyor ki o bile çoğu zaman yanlış oluyor. Benim elime ulaşan ürünlerden biri hala Çin'de gözüküyordu. Yani demem o ki takipsiz kargo olduğundan ürün nerede, neden hala gelmedi, ne zaman gelecek gibi sorularınız cevapsız kalıyor ama genelde geliyor bir şekilde.

Bir diğer dezavantaj Ptt kargo. Ürünler Türkiye'ye geldikten sonra Ptt kargo dağıtımını devralıyor. Bunlar takipsiz kargo olduğundan elinize ulaşıp ulaşmadığını sorgulayamadığınızdan Ptt kargo bunları bekletiyor, dikkatsiz taşıyor ve sizi bulamadıkları anda kapınıza atıp gidiyor. Bunu yapmalarına sinirlendiğim için Ptt kargo ile konuşmuştum ama takipsiz kargolarda böyle bir hakları olduğunu kapıya bırakabileceklerini söylemişlerdi.

Ürünlerin zamanı dolup da bana ulaşamayan 2 adet kargom var şu an. Ne zaman ulaşırlar ya da ulaşırlar mı hiçbir fikrim yok. Sistemden satıcılarla konuştum ama onların da yapabileceği bir şey yok ekstra zaman istiyorlar sadece.


Gelelim alışveriş nasıl yapılır kısmına. Aliexdpress'te biri ürün araıyorsunuz diyelim ilk olarak free shipping / ücretsiz kargo olarak filtrelemelisiniz yoksa üzerine 3,5 dolar civarında bir kargo ücreti eklenebiliyor.  ücretsiz kargo olduktan sonra neye dikkat etmeliyiz? Satıcının güvenirliğine. Diyelim ki kitap lambası bakıyoruz. Ben ücretsiz sevkiyatı işaretledim ve karşıma bir liste çıkıyor. Burada ürünlerin üzerine gelerek genişlettiğimizde altta satıcının derecesi ve puanı, bir üstünde ise ürünü alan sayısı ve onların ürüne verdiği yıldızlar çıkıyor. Satıcılar puanlarına göre elmas ya da taç gibi simgeler alıyorlar. Buradan daha net satıcı güvenirliğini ölçebilirsiniz.

Hala içiniz rahat etmez ise ya da bu ürünü Türkiye'ye sokmak yasal mı, gümrükten geçmesi sorunsuz olur mu diye merak ediyorsanız önce ürüne tıklayıp, ürün açıklamasının altında geri bildirimleri seçip sadece Türkiye olarak filtreleyip, sadece Türkiye'den alan insanların yorumlarına da bakabilirsiniz.
,

Bu aşamayı da sağlayan ürünü sepete ekleyip kredi kartı ile alışveriş yapabilirsiniz. Maalesef başka bir ödeme alternatifi yok. Güvenilir mi bilmiyorum ben garanti veremiyorum ama ben aldım.

Gelen ürünlerde hiçbir sıkıntı yaşamadım. Kırık, ezik, çizik çıkmadı. Paketlenmeler de güzeldi. Zaten satıcılar geri bildirimlere ve yorumlara çok dikkat ettiğinden size sıkıntı yaratmamak adına bolca uğraş veriyorlar. Bir ürünüm ellerinde olmadığından iptal edildi para iadesi yaptılar. Diğer ürünler konusunda burayı güncellerim.

Evet hestiagünlükleri okurları. Jiggylypuff'tan bugünlük bu kadar. Öpüyorum hepinizi ve iyi alışverişler diliyorum efenimm...





Edit: Diğer iki ürün elimize ulaşacaktı ama ulaşamadı. Çünkü biz şehir dışındaydık ve 15 gün bekledikten sonra geri göndermişler ürünleri. Satıcıya da bunu ispatlayamadığımızdan paramız yandı anlayacağınız. Gerçi pek peşine düşmedim belki ısrarcı olsam para iadesi yaparlardı, ilgelenemedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder