30 Ekim 2017 Pazartesi

En İyi 15 Fantastik Kore Dizisi

Mer-ha-baa-laaarrr !!!
Son zamanlarda yazdığım kore dizi yazılarının belki de en zorlandığım bölümü oldu bu yazı. O kadar çok fantastik kore dizisi izlemişim ki liste hazırlamak çok zor oldu. Tam yazdım bitirdim derken yazmadığım ama illa bu listede olması gereken başka bir dizi aklıma geldi ve hep yeniledim. En son bu halinde karar kıldıktan sonra ise 10 dizi olarak başladığım yazı bonuslarla 17 dizi olmuş.

15.Sensory Couple
Ortalama bir fantastik dizi. Konusu ve oyunculukları güzel. Sadece ara ara tempo yavaş ilerlediği için bunalttığı zamanlar oldu ama ne olursa olsun iyi bir fantastik diziydi. Konusu da baya orijinal olduğu için diğer dizilerden öne çıktı benim için. Kokuları gören kızımıza da bayıldım. Dizi biraz polisiye değil de farklı olsaymış daha çok yakışıp daha iyi olabilirmiş ama böyle de güzel.

14.Gu Family Book
İlk bölümler, yani başrolümüzün anne babasının hikayesi, bayıldığım bölümler oldu. Ben normalde bu baştaki birkaç bölüm olan flashback kısımlarını sevmem. Love Rain'de vardı hatırlarsanız, pek sevmemiştim. Keza Doctors'da da öyle. Ama Gu Family Book'un ilk bölümlerdeki flashback kısımlarına bayıldım. Bunda Choi Jin Hyuk'un da etkisi büyük. Dizi de genel olarak ortalamanın üzerinde diyebileceğim bir diziydi. Suzy altından kalkamaz diye düşünmeme rağmen rolünün hakkını verdi. Hikaye de orijinal olunca tadından yenmedi.

13.I Hear Your Voice
Benim Lee Jong Suk'u başrol olarak izlediğim ilk dizisi. Düşünceleri duyabilen bir karakteri canlandırıyor. Bu dizide yaş farkı biraz rahatsız ediciydi ama onu görmezden gelince oldukça sağlam bir diziydi. Geçmişte bağları olması ve konunun çözümlenmesi de oldukça iyiydi. Bu dizi aynı zamanda benim Kim Seo Hyun'u da ilk izlediğim diziydi. Başrol kızın küçüklüğünü canlandırdı.

12.Rooftop Prince
Bu da benim çok sevdiğim dizilerden. Zaman yolculuğunun kült dizisi sayılır genelde. Dörtlü efsaneydi. Konu, konuyu bağlayışları her şey çok güzeldi. Geçmişten gelenin alalade bir insan değilde kral ve hizmetkarları olunca daha da komik hale geldi her şey.

11.Oh My Ghost
Oh my ghost'u yorumlamıştım sanırım blogda. En alta alakalı yayınları bağlayacağım oradan ayrıntılı yorumu okuyabilirsiniz. Yine bayıldığım bir fantastik dizi olmuştu.

10.My Girlfriend is a Gumiho
Eski bloğumda yorumlamıştım bu diziyi. Gumiho'yu inanılmaz severek izlemiştim. Hayatımda gördüğüm en naif doğaüstü yaratık oldu Gumiho :)

9.Strong Woman Do Bong Soon
Yeni izlediğim bir dizi. Uzun zamandır kore dizilerinden pek zevk alamıyordum ama bu dizi bana yeniden kore dizilerini sevdirdi. Bu kadar güçlü bir başrol kızımız olmasına ise bayıldım. Konusu, oyunculukları, temposu, karakterleri her şey tam olmuştu. En naifinden en psikopatına kadar. Bu diziyi uzun uzun yorumlamayı da düşünüyorum vaktim olursa. Bunu hak ediyor çünkü.

8.Queen in Hyun's Man
Ya bu benim izlediğim en tatlı dizi olabilir. Ben hayatımda hem kadın hem erkek başrollerin ikisinin de bu kadar saf bu kadar tatlı olduğunu görmedim. Bir konu hiç bu kadar güzel işlenmedi.  Hem çok esprili hem de çok duygusaldı.

7.My Love From the Stars
Ya iki büyük oyuncunun böylesi bir yapımda birleşip de bu kadar harika bir dizi çıkarmaları büyük şans gerçekten.  Konu da epey değişik. Bu diziyi izleyin izlettirin, seveceksiniz.

6.Faith
Faith benim düşkünlüğüm, Faith benim gönül yaram, Faith benim kalbimin sağ köşesi. Bu dizi çok sevildi ama benim kadar bağlanan var mıdır bilmiyorum. Ayrıntılı bilgi için alttaki bağlantılardan Bir Oyuncu Birçok Karakter yazısına gidebilirsiniz.

5.W, Two Worlds
Bu dizi konu olarak buradaki hiçbir diziye benzemiyor. Hatta benim duyduğum hiçbir yapıma benzemiyor. Bir çizgi roman dünyasının gerçek olmasını konu alıyor. Çizgi roman dünyası ile gerçek dünya bir şekilde kesişiyor ve olaylar gelişiyor. İlginç konusu, muhteşem başrolleri, en kıyı köşede kalan role kadar dört dörtlük oyunculukları bu diziyi mutlaka izlenmesi gereken bir dizi haline getiriyor.

4.The Legend Of The Blue Sea
Bu dizinin listedeki yeri konusunda çok kararsız kaldım . Yeni olduğundan uzun uzun düşünüp karar veremediğim bir dizi. Konusu çok güzel, oyunculuklar tabii ki çok güzel. Benim kafamda tek eksisi geçmişle olan flashback kısımlarıydı. Ama görmezden gelinebilir bir eksi olduğuna karar verdiğimden 4 numaraya aldım bu diziyi.

3.The Master's Sun
Hayalet dizilerinin şahı. En sevdiğim iki dev oyuncunun birleştiği yapım. Her şeyiyle mükemmel olan bu dizide tek eksi (aslında yarım eksi) çiftin tam olmaması idi. Oyuncuları ayrı ayrı çok seviyorum ama birlikte yakışsalar da olmayan bir şey var gibiydi. Ama çok çok çok ufak olduğu için Master's Sun da mükemmel senaryo ve oyunculuklara sahip olduğu için 3 numaranın sahibi oldu.

2.Goblin
İlk ikiye o kadar kararsız kaldım ki. Listede 1 zorlandıysam son iki kararı verirken 2 kere zorlandım. Hatta ve hatta dönüp bu iki dizinin bazı yerlerini tekrar tekrar izledim. Gobin'i ilk izlediğimde benim için birinci sıradaydı ama uzun uzun incelemelerden sonra ikiye düştü. Bunda da tek neden başrol kızımız. Her şeyi ile 100 puanlık bir dizi olan Goblin bu kız yüzünden 1 puancık kaybediyor ve 99 ile ikinci sıraya düşüyor.

1.Secret Garden
Veeee işte bir numaramız. Eski bloğumda bu diziyi zevkle yorumlamıştım. Keşke elimde olsa da o yazıyı bulup buraya ekleyebilsem ama maalesef. Hiçbir eksiği olmayan bu 100 puanlık dizimizin konusu ruh değişimi. Hyun Bin, Ha Ji Won, Oska [:)], Lee Jung Suk'u keşfetmem, duygular, mükemmel sahneler, bir şair diline sahip senarist... Konuşmama bile gerek yok, henüz izlemediyseniz hemen bu yazıyı kapatıp koşarak bu diziyi izlemeye gidin.


Bonus : Queen of the Ring (mini)
6 kısa bölüme sahip bu mini dizinin konusu da kendisi de çok sevimli. Bu arada bonus olarak aldığım iki dizinin başrolü Oh My Ghost'taki hayalet kızımız. O kızı da çok severek izliyorum gerçekten oyunculuğu mükemmel.
                           
Bonus : Splash Splash Love (mini)
İki bölümlük tatlı mı tatlı bir mini dizi. Sadece pisagor bağıntısını bilmek yüzyıllar öncesinde hayat kurtardı. Geçmişe giden ben olsam bir matematikçi olarak beni ihya ederlerdi herhalde :)


Evet dostlar, bir sonraki yazıda görüşmek üzere. Hoşça kalın...


Alakalı yayınlar :


Diğer Kore Listeleri

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder