7 Mayıs 2018 Pazartesi

Harry Potter : Hogwarts Mystery / Mobil Oyun

Herkese merhabaa...

Bir haftalık aksamadan sonra yeniden karşınızdayım. Peki neden bir haftalık aksama oldu derseniz, Nisan bujo yazımı okuyanların bileceği üzere bir yeğenim oldu !!!
Yanlış anlaşılmasın ilk yeğenim değil ama uzun bir aradan sonra gelen bir bebek olduğu için heyecan içindeydik tüm ailece. Bu da hayatımda 10 gün kadar bir aksamaya neden oldu haliyle ama toparlıyorum yavaş yavaş.

Girizgahdan sonra gelelim bu yazının konusuna. Çoğu potterheadin bildiği üzere bir rHarry Potter mobil oyunu gelecekti. Ben de daha oyun çıkmadan beklemeye başlamıştım. Çıkar çıkmaz indirip oynamaya başladım ve diğer potterheadler için de blogda yorumlamak istedim. Şu anda 1. sınıfın sonlarına geldim. Yani yorumlayacak kadar oynadım.

Oyun hakkında konuşacağım çok fazla şey var. İlk olarak kötü anlatmayayım diye sevdiğim yönlerden bahsedeyim.

  • Grafiklere bayıldım. Karakterler anca bu kadar güzel çizilebilirdi, mekanlar anca bu kadar benzer olabilirdi. 


Tüm evlerin ortak salonlarını görebilmemiz, büyük salonun ve bahçelerin benzerliği üzerinde çok emek harcandığını belli ediyor gerçekten.


  • Seçmen şapkanın direk yerleştirmeyip bize sorulmasını sevdim. Çünkü tekrar test çözüp uğraşmak istemiyordum sonuçta pottermoreda çözdük.
  • Enerji sistemi olmasını çoğu kişi sevmemiş ama ben sevdim. Böylece oyunda uzun saatler geçirmemiş oluyoruz.
  • Oyunun bir hikayesi olmasını da sevdim.
Açıkçası bunlar dışında da sevdiğim bir şey yok oyun ile ilgili. Gelelim sevmediklerime...
  • Oyunda açık bir dünya yok. Yani kafama esti bahçede hava alayım, ortak salonda takılayım falan yok. Oyun sizi nereye yönlendirirse oraya gidiyorsunuz.
  • Oyun seçenekler sunuyor ama siz neyi seçerseniz seçin oyun kendi kafasına göre devam ediyor. Yani seçeneklerinize göre farklı farklı ilerleyen bir dünya yok. Bu çok sinir bozucu.
  • Bir korkak Gryfindorlu var Ben. Sürekli ona Hogwarts'da olmayı hak ettiğini  ve sandığından daha cesur olduğunu falan söylüyoruz. İnanılmaz gıcık oluyorum çocuğa. Dönüp dolaşıp onu övmek zorunda kalıyoruz.
  • Hele bir de Merula diye bir karakter var ki en sinir bozucu o. Sürekli insanları ezen aptal bir Slytherin. Bir de onunla uğraşıyoruz.
  • Oyunca enerji sistemi olduğunu sevdim ama oyunda hiçbir şey yapmıyoruz. Sadece ekrana tıklıyoruz. Oyunun tek odak noktası beklemek oluyor yani. Tıkla tıkla bekle, tıkla tıkla bekle. Bu şekilde ilerliyor.
  • Oyunun marketi saçma sapan. Kıyafetler çirkin ve garip. Böyle olmasına rağmen de çok pahalı. Gözlüklü olduğumdan karakterime de gözlük ekleyecektim ama hepsi çok çirkin olduğundan vazgeçtim.
  • Benim fark etmediğim ama dışarıdan duyduğum bir şey var, oyunun evreninden bir soyad alamıyormuşuz. Ben denemediğimden bilemiyorum.
  • Oyun başlarken bir uyarı veriyor çok fazla internet kullandığına dair. Doğru gerçekten. Mobil internetle çok oynamamak lazım.
Genel olarak baktığımızda şu ana kadar hayal kırıklığıydı. Ama biraz daha oynayacağım çünkü üst sınıflarda Tonks ve Bill'le tanışacakmışız. Onları bekliyorum.

Siz de deneyip bir bakın bakalım sevecek misiniz? 

Seviliyorsunuz sayın okur, hoşça kalın...








***Dipnot : Tam olarak emin değilim ama iphonelarda indirme sıkıntısı oluyormuş düşük modellerde. Ondan da haberiniz olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder