21 Mayıs 2018 Pazartesi

Online Kitap Satış Siteleri

Merhaba millet! Nasılsınız?

Ben yine kötüyüm. Az önce varımı yoğumu, banka hesabımı, kefen param falan neyim varsa hepsini kitaba harcadım.

Abartıyorum tabi, ama yine de çok harcadım.

Hazır bu kadar internetten kitap alışverişi yapıyorken dedim neden bahsetmeyeyim? Çok fazla siteyle çok fazla tecrübem var çünkü. Peki hangi sitelerle tecrübem var, hangi sitelerden bahsedeceğim?

1.Kitapyurdu  /  www.kitapyurdu.com

2013'den beri düzenli kullandığım tek online kitap sitesi. Bu zamana kadar sadece 1 kez sıkıntılı bir siparişim geldi. Onda da ellerinden geleni yaptılar, sürekli bilgilendirdiler ve sıkıntıyı çözdüler. Genel olarak en memnun olduğum site budur. Peki neyi bu kadar seviyorum?

+ Ücretsiz kargo fiyatı çok düşük. 40 TL'ye kadar kargo 2 TL, üzerinde ise ücretsiz.
+ Bu zamana kadar hiç sıkıntı yaşatmadı.
+ Puan sistemli bir site. Kitaplardan puan birikiyor ve bunlarla puan katalogundan başka kitaplar da satın alabiliyorsunuz. Gerçi çok yavaş birikiyor. Ben sık alışveriş yaptığım için biraz daha kolay birikiyor ama normal alışveriş yapan biri için çok yavaş birikir.
+ Paketlemesi çok güzel. Bir koli içine streçlenmiş halde koyuluyor kitaplar. Asla zarar görmüyor.
+ Mng kargo ile anlaşmalılar ki benim en kullanılabilir gördüğüm kargo şirketi olduğu için bu benim için iki üç artı değerinde.
+ Genel olarak kitap fiyatları da uygun.

- Benim için tek eksisi bazen aradığım kitapları bulamamam. Beni başka sitelerle muhatab ediyorlar, moralim bozuluyor :)


2.Pandora  /   www.pandora.com.tr
Bir diğer bayıldığım site ise Pandora.  Ben pandora kitabevini gezip kitap karıştırmayı da seviyorum internetten alışveriş yapmayı da. Ama her zaman pandoradan alışveriş yapamıyorum malesef. Pandora'dan sadece ingilizce kitapları ya da başka bir yerde bulamadığım kitapları alıyorum. Fiyat (genelde ingilizce kitaplar olduğu için) çok yüksek. Paketlemeler - özellikle hediyeler için- çok güzel. Kargo 95 TL üzerine ücretsiz. Daimi olmasa da ara ara alışveriş yapmak için gayet güzel.

3.Ucuzkitapal  /  www.ucuzkitapal.com
Bu site benim birkaç kez alışveriş yapıp hiç sorun yaşamadığım bir site. Bu yüzden onu da eklemek istedim. 2-3-4-5 TL kitap kategorisi var. Çok düzgün kitaplar yok ama incelerseniz okuyabileceğiniz bir şeyler çıkıyor. Genelde bu siteden sınav kitapları alıyorum ben. Testler, denemeler vs. Ücretsiz kargo sınırını hatırlamıyorum ama düşük bir ücretti.


4. idefix
İdefix 2013'e -D&R satın alana- kadar benim daimi alışveriş sitemdi. Ama satılınca birden düşüş yaşadı. Site görünümü D&R'ın aynısı oldu. Fiyatlar arttı. Bu yüzden yeni site arayışına girip kitapyurdu ile tanıştım ve idefix ile yollarımızı ayırdık :) Bir de D&R'la yaşadığım sorundan sonra ahdım var artık -1,5 yıldan beri- buradan alışveriş yapmıyorum.

5. D&R
Bu konuda uzun bir yazım olduğundan tekrar yazmayacağım. Artık alışveriş yapmıyorum.


Evet hemen her işini internetten halleden bir insan olarak internetten kitap alışverişi yapmak isteyenler için tavsiyelerimizi verdik. Tecrübelerimizi anlattık. Umarım sizin için faydalı bir yazı olmuştur.

Yeni bir yazıda görüşene dek, hoşça kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder