8 Şubat 2021 Pazartesi

Yeni Takıntım Radyo Tiyatrosu

 Ahhh dostlar ahh... 

Son zamanlarda dolu dizgin kitap okuyamadığım hepimizin bildiği bir gerçek. Okuyabilsem zaten blog bunlarla dolup taşar :) Son zamanlarda kısa klasikler dışında bir şey okuyamıyorum. Ama neyse bu konu bu yazının konusu değil. Biz kendi konumuza gelelim. 

Konu biraz okuyamamamla bağlantılı olduğundan buradan girdim aslında. Okuyamamak beni dinlemeye itti ama çoğu kitabı dinlemek hoşuma giderken polisiye - gerilim - korku tarzı kitaplarda dinlemek yetmedi. Bu dönemlerde de radyo tiyatrolarını keşfettim. Bence muazzam bir olay, sadece diyalogların oynandığı bir sesli kitap gibi düşünebilirsiniz. Ama bir kişi kitabı okumuyor da herkes kendi karakterini oynuyor.

 Maalesef güncel olarak içerik üretilen bir alan değil. Bu nedenle de öyle aman aman bir kaynağa sahip değiliz. Sürekli arıyorum ama benim de bulup içime sindirebildiğim birkaç kaynak oldu sadece. Bu yüzden de her zamanki gibi ben aradım bulamadım ama başka arayan olursa direkt bir arşiv bulmuş olsun diyerekten bu arşivi hazırladım.

 Bu kaynakların hemen hepsi Ankara Radyosu, TRT Radyosu gibi radyoların ürettiği içerikleri yayınlıyor. Bu yüzden biraz tekrara düşüyoruz. Ben de tekrar olmayacak şekilde arşiv oluşturmaya çalışacağım. Bu radyolar zamanında bünyesinde inanılmaz yetenekli oyuncular barındırdığı için içeriklerde seslendirme yapan oyuncuların çoğu tanıdığınız kişiler olabilir. Misal benim en sevdiğim radyo tiyatrolarından biri Agatha Christie'nin  Briç Masasında Cinayet romanıdır. TRT Radyosu tarafından sahnelenmiş ve kadrosunda öyle isimler var ki hepsi efsane.

Hercule Poirot : Müşfik Kenter

Müfettiş Betle : Genco Erkal

Misses Oliver : Yıldız Kenter

Anne Meredith : Çiğdem Selışık

Roda : Alev Koral

Youtube

Radyo Tiyatrosu Keyfi

Ankara Radyosu yapımları içeriyor genelde. Şu anda 25 video var, doğal olarak geniş bir arşiv sayılmaz. Ama her Çarşamba ve Cuma yeni video yükleniyor bu yüzden zamanla arşiv genişleyecektir.  Sadece polisiye içerik bulundurmuyor içerisinde. Agatha Christie, Sherlock Holmes gibi içerikler de var ama Dostoyevski'nin kısa hikayeleri, Gogol'un Paltosu gibi hikayeler de bulunduruyor. Aktif bir kanal olduğu için bir göz atabilirsiniz.

Sesli Yapımlar 

130 civarı video var. Çoğu kitap bölüm bölüm yükleniyor. Video çok olduğu için içerik çok daha geniş. Aktif bir kanal olması ise onu çok öne çıkarıyor. Fazlasıyla zaman geçirdiğim bir kanal.

Sesli Kitap & Radyo Tiyatrosu

Bu kanal isminden de anlayacağınız üzere sesli kitapların ve radyo tiyatrolarının birlikte yer aldığı bir kanal. Maalesef aktif bir kanal değil. En son 2 yıl önce Okan Bayülgen'in seslendirdiği  Kafka'nın Dönüşüm sesli kitabını yayınlamışlar. (Bu arada bu kitabı da mutlaka dinlemelisiniz. Ben okumama rağmen ara ara dinlerim.) Aktif olmamasına rağmen içerik olarak en zengin olan kanal bu sanırım.

Sesli Kütüphane

Sadece radyo tiyatroları değil, röportajlar, tartışma programlarından kesitler, TRT Arşivinden çıkma belgeseller de bulunuyor. Bu yüzden adı bence cuk oturmuş, tam bir sesli kütüphane bu kanal.

Sesli Kitap Sokağı - Radyo Tiyatrosu

Aktif olmayan kanallardan biri de bu. Farklı içerikler barındırıyor. Ara ara uğradığım kanallardan biri.

Radyo Tiyatrosu Nostalji Sokağı

Yine aktif bir kanal. Aktif kanallar beni aşırı mutlu ediyor. Farklı hikayeler barındırıyor içerisinde. Bu alanda farklı içerikler arıyorsanız bakabilirsiniz.

TRTDinle

Trt Radyosu arşivini burada toplayıp yayınlamış. Asıl kaynaklara gelmiş bulunuyoruz yani. Sadece elbette bir youtube  kanalından dinlemek siteden dinlemekten daha kolay ve erişilebilir.

RadyoTiyatrosu.Net

Bu sitede güzel bir arşiv. Yine diğer site gibi sıkıntısı siteden dinlemenin daha elverişsiz olması. Ama tabi youtube kanallarından daha geniş arşiv sundukları için tercih edilebilir.

Radyo Oyunları

Radyo oyunları bu siteler arasında en düzenli, ara yüzü en düzgün olan site. İlk etapta yerli ve yabancı olarak daha sonra da tür tür kategorize edilmiş.

Genel olarak konuşursak youtube kanalları içerik olarak çok daha zayıf ama sitelerden dinlemekten çok daha kolay olduğu için benim tercihim genelde youtube. Tabi genel olarak bu türde eser sayısının az olması da işimizi kolaylaştırmıyor ama alışınca sürekli her boş vaktinizi radyo tiyatroları ile kıymetli hale getirmek istiyorsunuz. En basitinden yemek yaparken bile bir yandan radyo tiyatrosu dinliyorum ve o vakitten kendime fayda sağlayabiliyorum. Umarım siz de dinler ve çok seversiniz.

Seviliyorsunuz, hoşça kalın...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder