17 Eylül 2017 Pazar

Bir Yudum Kitap nedir?

Merhabalar hestiagunlukleri okurları.
Şimdi geleceğe umutla bakmamızı sağlayan ufak olaylardan olan biryudumkitap projesi ile karşısınızdayım. Ben nereden duydum da üye oldum, düşün düşün hatırlayamadım maalesef. Ama yaklaşık bir buçuk senedir bu projeyi bayılarak takip ediyorum. Peki nedir bu biryudumkitap?

Uzun bir dönem kitapyurdu'nda çalışmış sonra ise Folx Digital'i kurmuş Alparslan Demir'in başlatıığı bir proje. 'Her sabah bir yudum kahve, bir yudum kitap kalbinize iyi gelir.' diyen biryudumkitap.com sabah 08.00 civarı size bir kitaptan bir iki sayfalık bir pasaj mailliyor.  Uyanır uyanmaz 5 dakikanızı ayırıp minik bir pasaj okumak hem mahmurluğunuzu alıyor hem de yeni kitaplar keşfetmenin zevkiyle güne başlıyorsunuz. 


Sistem tamamen ücretsiz. Tek yapmanız gereken www.biryudumkitap.com adresine gidip ad, soyad, mail bilgilerinizi paylaşmanız. Okumaya zaman bulamayanlar ve ne okuyacağını bilemeyenler için gerçekten kurtarıcı bir proje. Sadece tanınmış yazarlardan değil kıyıda köşede kalmış başarılı ama pek bilinmeyen yazarlardan da pasajlar paylaşılıyor.

---Benim için biryudumkitap ne ifade ediyor?

Son zamanlarda (gerçi son zamanlar demiyim yaklaşık 4-5 yıldır) kitap alışverişimi tamamen internete çevirdiğimden öyle pek fazla kitapçılarda dolanayım yeni kitaplar keşfedeyim olayım kalmamıştı. Tabii bir de buna vaktim de yok eskisi gibi. Doğal olarak yeni kitaplar keşfedemiyordum ve yavaş yavaş kitap okuma oranım düşmüştü. Biryudumkitap ile buna gerek kalmadı. Tabii bir de eskiden okuduğum kitapların karşıma çıkma durumu var. O da insanı çok mutlu eden bir olay ya. Uzun süre önce okuduğum kitabı görünce eski bir dost görmüş gibi mutlu oluyorum.

Bir de kötü mü dersiniz iyi mi bilemem ama biraz bütçemi sarsmadı değil. Her gün yeni bir kitap ekleniyor alacak listeme, liste de uzadıkça uzuyor.

Sonuç olarak kitap okuma, okutturma adına verilen en güzel savaşlardan bir tanesi.

Onlar her maillerinin sonunda var olun sevgili okur diyorlar, ben de yazımı onlarla bitiriyorum. 

Var olun biryudumkitap editörleri...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder