12 Eylül 2017 Salı

Hediye kitap almak? & Okunmayı Bekleyenler...

Eveett. Aradan geçen üç aydan sonra merhabalar hestiagunlukleri okurları.

Üç aydır neredeyim geyiği yapmayacağım bu sefer hayat işte deyip geçiyorum sevgili okurlar. Bugün sizlerle biraz sohbet edelim istiyorum.

Merak ediyorum hediye olarak kitap alsanız sevinir misiniz?

Kitap benim en sevindiğim en havaya uçtuğum hediyelerdendir. En garanti hediyedir aynı zamanda. Kitap okuyan bir arkadaşınıza alınacak en garanti hediye sevdiği bir yazarın kitabını almaktır. Böyle  hediye verdiğinizde ve karşıdaki beğenmediğinde suratında oluşan yapmacık bir gülümseme olur ya. Sizi sevdiğinden kırmamak için beğenmediğini belli etmez ama siz anlarsınız içten içe. Hayatımızın en üzücü anlarından olabilir. İşte o anı yaşamamak için hepimiz garanti hediye peşine düşeriz :)


28 Mayıs da benim doğum günümdü ve yakın arkadaşlarım hediye peşine düşüp eziyet çekmesinler diye herkese bir kitap listesi sundum ve üçer beşer listeyi tamamladık :) Benim için iyi oldu ama çok kitap biriktiği için de ne okuyayım nerden başlayayım diye kafayı yedim. Bu yeni kitaplardan ufak ufak bahsetmek istiyorum şimdi de. Tabii ki inceleme yazısı gibi uzun uzadıya olmayacak zaten çoğu okunmayı bekliyor ama yine de fikir olur size de. Bu arada bu kitapların çoğunu biryudumkitap topluluğu sayesinde keşfettim ve onlara ayrı bir yazıda yer vereceğim için şimdilik uzun uzun bahsetmeyeceğim.

Kitapları ayrı ayrı aldığımdan resimlerde o düzene göre çekildi. 


Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu
Olağanüstü Bir Gece
Uğultulu Tepeler
Satranç

Bu 3 kitabın ikisi hediye birini ben satın aldım. Hediye olanlar bende vardı ama ciltsizdi. bunlar hediye gelince elimdeki ciltsiz kitapları çevremdekilere hediye ettim. Bu kitapları oturup anlatmama gerek bile yok zaten ama Uğultulu Tepeler dışındakiler herkesin severek okuyacağı çerez diye tabir edilebilecek ama benim bu kitaplara bu kelimeyi yakıştıramadığım dolulukta kitaplar. Uğultulu Tepeler bir tık daha kitapseverlere yönelik daha edebi denilebilecek bir kitap. Ha ben çok sevmiştim o ayrı. Bir de ergenliğimde okuduğumdan iki katı etkilendiğim bir kitaptı.



Çavdar Tarlasında Çocuklar
Palto
Bilinmeyen Adanın Öyküsü
Fakat Müzeyyen Bu Derin Bir Tutku
Yabancı
Bir Kadının Yaşamından Yirmi Dört Saat
Bir Çöküşün Öyküsü
Annemin Gözleri
Kün
Sadako ve Kağıttan Bin Turna Kuşu
Bir Delinin Anıları
Son
Zihin Girdabı

Hepsi hediye olan bir seri. Henüz hiçbirini okumadım ama çoğunluğunun biryudumkitap sayesinde birer pasajını okuduğumdan hepsini zevkle okuyacağıma eminim.


Sınırın Güneyinde Güneşin Batısında
Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu
Renksiz Tsukuru Tazaki'nin Hac Yılları

Son zamanlarda bayıla nefret ede okuduğum Haruki Murakami'nin kitapları. Haşlanmış Harikalar Diyarı ve Dünyanın Sonu dışındakileri okudum. Hatta birini yorumladım. Diğerini de en kısa zamanda yorumlamaya çalışacağım.
Renksiz Tsukuru Tazaki'nin Hac Yılları'nın yorumu okumak isteyenleri buraya alalım.


Karanlıktan Sonra

Bu kitabı da geçenlerde aldım. Sanırım Haruki Murakami'nin son çıkardığı kitap. Henüz okumadım ve tavsiye ile de almadım. Nasıl çıkacak hiçbir fikrim yok vallahi. Uzun zamandır ilk defa böyle hakkında hiçbir fikrim olamayan bir kitap aldım heyecanlıyım.

Kafamın karışması normal değil mi? Bakalım ne sırayla okuyacağım ama en azından hangi kitap yorumları gelecek sizin de fikriniz olmuştur.

Çok yakın zamanda görüşmek dileğiyle hestiagunlukleri okurları. Kitapla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder