25 Eylül 2017 Pazartesi

Jiggylypuff Muhabbette #3 / Kitap okumama nedenleri (bahaneleri)?

Merhabalar, merhabalar...
Muhabbet serisinin 3. yazısına hepiniz hoş geldiniz!
3. yazımızın konusu kitap okumama nedenleri/bahaneleri.


Bu konu öyle durup dururken aklıma gelmedi. Son zamanlarda kitap tembelliği yaşıyordum. Özellikle bir kitaba başlamak çok zor geliyordu. Başlayınca da yavaş yavaş (ki hiç huyum değildir) uzata uzata elimde süründürerek okuyordum. Geçmiş zaman eki ile konuşuyorum ama daha tam atlatmış da sayılmam açıkçası. Toparlamaya çalışıyorum. Bu durumdan insanlara yakındığımda da (kitap okuyan okumayan) herkes hemen hemen aynı nedenleri öne sürüyordu. Sonradan fark ettim ki bunlar kitap okumamak için neden değil, sadece bahane. Peki neler bu bahaneler?
Benim çevremde sürekli duyduğum, tekrar tekrar önüme sunulan bazı nedenler var.

-Kitap okumak için vaktim yok.

Emin olun vaktiniz var. Çok yoğun programlara sahip olan insanların bile vakti var.  Yolda geçirdiğiniz zaman, Pazar günlerinizde 1 saat erken kalkarak yaratabileceğiniz zaman, geceleri yarım saat geç uyuyarak yaratabileceğiniz zaman... Yahu nelere vakit ayırıyoruz en kötü internette geçirdiğiniz zamandan yarım saat kıssanız bile günde yarım saat kitap okumuş olursunuz.

-Kitap okumak çok sıkıcı.

Evet size sıkıcı gelebilir ama bu sadece sizin hoşunuza gidecek türü, kitabı bulamamanızdan dolayı.Emin olun herkese -evet, herkese- göre bir kitap var. Hoşunuza gideni, zevk aldığınızı bulduktan sonra bırakamayacaksınız.

-Kitap okumak istiyorum ama kitaplar çok pahalı.

Bu bir neden olmamalı. Hele ki günümüzde. Evet kitapçılarda biraz pahalı olabilir buna bende katılıyorum. Ama alternatifler mevcut. İnternetten alabilirsiniz. İnternette ciddi boyutlarda fark ediyor fiyatlar. Hatta internetin de indirim zamanlarını beklerseniz çok çok daha ucuza temin edebilirsiniz kitaplarınızı. Ya benim ona da bütçem yok diyorsanız da pdf kitap sitelerinde yığınla pdf kitap var. İndirip telefonla tabletle okuyabilirsiniz.

-Ya neden kitap okuyayım ki film/TV izlemek daha kolay.

Bu insanlardan sık sık duyduğum bir cümle haline gelmişti. Bunu söyleyenler hiç kitap okumayanlar. Bir kitabı okuduktan sonra filmini izleseler ne demek istediğimizi anlayacaklar ama öncelikle bunu yaşamaları gerekiyor.

Bunlar gibi daha az duyduğum nedenler de var ama çoğunluk bunlar üzerinde. Ben de bu nedenlerden 'vaktim yok' ile aylarca kitapları elimde süründürdüm ama artık geri dönüyorum inşallah!

Sevgiler, saygılar hestiagunlukleri okurları... Okuyun, okutturun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder