18 Aralık 2017 Pazartesi

Az Bilinen Güzel Kore Dizileri

Evet millet, aynen gördüğünüz gibi yeni bir kore dizi listesi ile karşınızdayım. Bu sefer kıyıda köşede kalmış, değeri bilinmemiş, aman açıp izleyeyim denmemiş kore dizilerini listeleyeceğiz.

Peki bu diziler neden sevilmemiş? Madem iyi, güzel diyorsun bu diziler neden izlenmemiş?
Bir dizinin iyi olup da sevilmemesinin ya da izlenmemesinin çeşitli nedenleri var.
  • Senaryo, dizi efsane ama oyuncuları kötü olabilir. Bunun tersi genelde izlenir. Yani dizi berbat olsun ama bassınlar parayı en sevilen en kalifiye oyuncuları getirsinler, izlenir.
  • Beklenti çok yüksek tutulmuş olabilir. Dizi gelmeden aylarca tanıtımlar yayınlanmış, röportajlar resim çekimleri yayınlanmış, beklenti arşa çıkmış ama dizi bir geliyor ortalama. Descendants of the Sun benim için bu kategoridekilerden biri. Ben fragmanlardan sonra ilk izlediğimde hiç beğenmemiş, hatta bu kadar dandik diziye Song Joon Ki girmeseymiş keşke demiştim. Sonradan izleyince sevdim. Aslında bu diziler güzel ama beklentiyi karşılayacak kadar değil. O diziler de izlenmez.
  • Dizi iyi ama aynı tarihlerde başka kanalda akıl uçurtacak EFSANE bir dizi var. O dizi de izlenmez. Geri planda kalır.
  • Dizi 20 bölümden uzun olabilir. Kore dizileri yayınlanmadan önce kaç bölüm olacakları bellidir.(Sonradan uzatılan birkaç dizi dışında.) 20 bölümlük dizilere alışkın insanlar da 30-40-50 bölüm istemezler.
Daha başka değişik nedenler de olabilir tabi ama ana nedenler bunlar. Şimdi gelelim listemize...

Creating Destiny
Bu dizi benim baya sevdiğim dizilerden çünkü güçlü kadın karakterleri severim. Çok tatlı bir aile dizisi. 30 küsür bölümü var sanırım, yani biraz uzun. Başrol karakterler şu an evli ve bir tatlı mı tatlı kız evlat sahibiler :) Başrol kızımız Avustralya'da yaşayan Amerika'da okumuş bir kız ve ailesinin zoruyla Kore'ye bir nevi beşik kertmesi diyebileceğimiz adamla tanışmaya gelir. Özetle konusu bu ama aşktan çok aile dizisi diyebileceğim bir dizi.

Sassy Girl Chun Hyang
Bu çook eski bir dizi. Yani ben 2010 gibi falan kore dizilerine yeni başladığım zamanlarda izlemiştim ama o zaman bile ya bu dizi ne kadar eski demiştim. Yani dizi güzel, klişeli, çerezlik bir dizi ama eski olduğundan önce diğerlerini izlemenizi tavsiye ederim. 

Scent of a Woman
Bu dizi de kanser olduğunu öğrenen kadının işinden istifa edip ölmeden yapmayı istediklerini yapmasını konu alıyor aslında. Lee Dong Wook da çok iyi iş çıkarmıştı. Ben başroldeki kadını pek sevemedim pek yakıştıramadım ama tam nedenini hatırlamıyorum bu kadın baya bir tepki çekmişti izleyicilerden saçma bir şey için. Ondan sonra desteklemiştim kendisini.


Can We Get Married
Başrollerin ikisini de severim. Bu dizi neden tutmadı gerçekten bilmiyorum. Dizi başrollerin evlenmeye karar vermesi ile başlıyor ve iki bambaşka ailenin ve iki bambaşka karakterin evliliğe hazırlık sürecini ele alıyor. Gelin-kaynana ve iki dünür aile problemleri sadece Türkiye'de değil Kore'de de var anlayacağınız.


The Ultimate Kpop Audition
Bu dizi biraz You're Beatiful çakması gibi. Onu sevdiyseniz bunu da çok seversiniz. Bir boy band kurulma serüveni izliyoruz özünde. Eğlenceli bir gençlik dizisi. Bol bol da müzikle geçiyor. Daha ne olsun?

7th Grade Civil Servant
Bu diziye tamamen Joo Won oynuyor diye başlamıştım zira kadın başrol oyuncuyu pek sevmem. Dizi çok güzel başladı. Tam hatırlamıyorum ama bir 7 bölüm falan baya iyiydi. Sonra bir duraksamaya girdi saçmalıklar oldu falan. O duraklamada bıraktı çoğu kişi. Ama sonra kendini yeniden toparladı. Ortalama bir dizi. İzlenilir.

Nail Shop Paris
Çerezlik dizilerden. İzlerken nail artlara şok olmuştum. Yeni yeni nail art dünyasına giriyordum çünkü. Boş vakitte izlenir dizilerden bu da. Nail artlarla da gözünüzü doyuruyor, izleyin.

High End Crush
Ya bu mini diziyi kesinlikle izleyin. Acayip komik bir diziydi. Jung Il Woo bu dizide mimik şovu sunmuştu bize. 20 bölüm olduğuna bakmayın çok kısaydı bölümleri toplamda 2 film kadar dizinin tamamı. Dizinin yan karakterlerini de mini dizi diyip boş geçmemişler, onlar da çok iyiydi. Bir de Monsta X vardı dizide. (Umarım yanlış hatırlamıyorumdur :D)

Glorious Day
Geçen bu yazıyı yazmaya karar verdiğimde bu dizi aklıma geldi ama adı gelmedi. O kadar çok düşünüp aradım ki adını benim gibi bir üşengeç için takdir edilesiydi. Başrolde Seo Young(galiba?) diye bir kız var ve nedense ben o kızı çok seviyorum. Birkaç şov programında izlemiştim. Bir de Wooyoung ile WGM'deydi. Ama kızdan bağımsız bu dizide çok iyiydi. Tam eğlenceli aile dizisi sıfatının karşılığıydı.  Ama yanlış hatırlamıyorsam normalden biraz uzundu başlayacaklar bakıp başlasın.

My Princess
Neden böyle bir afiş ya? Aklım almıyor şu an bu afişi :D Neyse.
Konusu klişe denilebilir ama ben bu klişeyi ilk burada izledim. (Evlatlık kızın birden kraliyet hanedanının son üyesi olduğu ortaya çıkar.) Goong S'de sanırım böyle bir konuya sahipti. Ben izlemedim gerçi ama. Bu dizi çok eğlenceliydi ama ya. Kızın mimikleri, oyunculuğunun kalitesi beni benden aldı. Tek sıkıntı karakterin biraz saf olmasıydı. Arada beni sinir etse de zevk alarak izlemiştim.

Merak ediyorum bu dizilerden kaçını biliyorsunuz? Benim izlediğim ama çevremde ve internet aleminde izleyeni nadir bulunan dizileri listeledim. Herkes kendine aralarından izleyecek bir şeyler bulur umarım.

Seviliyorsunuz sayın okur. Hoşça kalın...

3 yorum:

  1. dizi boşluğuna düşüp izleyecek yeni bişeyler araken gördüm sayfayı blogunuz çok güzel lakin bu sayfadaki söylediğiniz dizilerin hepsini izledim yeni dizilerden ziyade bundan bi 5-10 sene önceki dizilerin tadı çok farklı eğer başka önerilerinizde olursa bilmek isterim saygılar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir göze alabilirseniz Ojakgyo Brothers diye bir dizi var. 60 bölüm kadar sanırım. Ben çok boş bir zamanımda o topa girip izlemiştim çok da sevdim izlemediyseniz bir bakın derim.

      Sil
  2. ne varsa eskilerde var gerçektende boşuna denmiyor bu söz yeni dizilerden yılda anca 1 2 tanesi iyi tadı var

    YanıtlaSil