13 Aralık 2017 Çarşamba

K-drama Ost Dosyası #1 / Tekrar Tekrar Dinlediklerim

Selamlar, selamlar...
Bu aralar kore dizi listelerine kısa bir ara verdim fark ettiyseniz. Ama bu arada dizilerin muhteşem müziklerinin de hakkını verelim istiyorum. 
   Kore dizilerinde gerçekten müziklerin önemli bir yeri var. Yani diziyi beğenmesem de müzikler efsaneydi dediğim ya da hem dizisine hem müziğine aşık olduğum yapımlar çok. Bunları da minik yorumlarla size listelemek istedim ama bu iki parça olacak ve iki parça birbirinden farklı listeler olacak. Yani bu yazıda benim ara ara dinlemeyi sevdiğim şarkıları bulacaksınız ve bir sonraki yazıda ise öyle kendi listeme ekleyip dinlemektense bir yerden duyduğumda direk dizisini hatırladığım, diziyle bütünleşmiş şarkıları listeleyeceğim.
  Listeyi hazırlayana kadar duygusal ağırlıklı olduğunu fark etmemiştim açıkçası. Demek ki duygusal müzikleri yapmakta daha iyiler :)

Kill Me Heal Me - Auditory Hallucination
Buradaki kızın (adı Jang Jae In'di sanırım) nasıl bir sesi var ben çözemedim. Uzun süre takılı kaldığım bir şarkı oldu benim için. Şarkının rap kısmının sizin öldürdüğü, slow kısmın ise sizi iyileştirdiğini söylüyorlar. (kill me heal me)

It's Ok, That's Love - Best Luck
Açıkçası bu dizide birkaç favorim var ama birini seçmek zorunda kaldığım için Chen etkisi ile bu şarkıyı seçtim. Dizinin 'Sleepless Night' ve 'Cry Again' isimli ost'lerine de bakmanızı tavsiye ederim.

Descendants of the Sun - Once Again
Bana her zaman ikinci çiftin müziğiymiş gibi geliyor bu şarkı. Neden bilmiyorum onlarla özdeşleşmiş benim gözümde. Belki de asıl çifti boş verip delicesine ikinci çifte bağlandığım için olabilir bilmiyorum :D  Eklediğim videodan da anlaşılıyor zaten :)

Fated to Love You - Goodbye My Love
Ailee'nin sesi çok iç acıtan bir ses gibi geliyor bana ya. İstanbul'daki k-pop festivalinde Üsküdar'a gider iken'i söylemişti hatırlarsanız. Onun bir profesyonel tarafından ses analizi yapıldığı bir videosu vardı. Oradaki adam da hayran kalmıştı hem sesinin temizliğine hem de sesini kullanmasındaki ustalığına.

IRIS - Baek Ji Young / Don't Forget
Şimdi o kadar şarkıyı söyleyenlerden hiç bahsetmedin, bunda neden direk şarkıcının adını da yazdın diyebilirsiniz. Durum şu ki ben IRIS izlemedim ama bu şarkı o kadar çok karşıma çıktı ki dinlemeden geçemedim en sonunda. Daha sonrasında da çok bağlandığım bir şarkı oldu. Yani IRIS'ten değil Baek Ji Young'dan keşfettiğim için onun da adını yazmak istedim. 

Faith - Carry On
Yakın zamanda Moon Lovers izlediğim için tek beğendiğim tarihi dizi olmaktan çıkıp, beğendiğim 2 tarihi diziden biri sıfatına düşmüş Faith ile devam ediyorum. Carry On'u koyduğuma bakmayın dizinin baya bir ost'si güzel. Woodalchilerin müziklerine de bayılıyordum ben. Ama bu liste en güzelden çok benim dinlediğim ost'ler listesi olduğu için Carry On'u aldım.

Descendants of the Sun - This Love
Dots'a torpil geçmişim biraz iki ost alarak ama gerçekten bu da çok güzel. Hatta bunu diğerinden bir tık daha fazla seviyorum çünkü Davichi söylüyor. Maşallah bu kızlar ost'lerin kraliçeleri gibi. Efsane bir şarkı, bu torpilimi boş verip severek dinleyin :)

Goong - I'm a Fool
Ya diziyi ilk izlediğimde bu şarkıyı o kadar dinliyordum ki. Bir de o zamanlar gencecik ve körpecik olmamın da etkisi var tabi. Şu an daha çok duyduğumda diziyi hatırlatan ost kategorisinde benim için ama ilk izlediğim zamanlar çok sık dinlediğimden buraya almak istedim.

Secret Garden - That Man, That Woman
Baek Ji Young'un yine harika işlerinden biri. Biliyor musunuz emin değilim ama aslında iki versiyonu var şarkının. Yani That Man ve That Woman'ı ayırmamın sebebi var. That Woman Baek Ji Young tarafından That Man ise Hyun Bin tarafından seslendirildi. Hyun Bin'in on parmağında on marifet gördüğünüz üzere. Ben ikisini de sevdim, ayrı ayrı yazmaktansa birleştirilmiş versiyonunu paylaşayım dedim. (Sanırım dizinin fanları birleştirmiş şarkıları.)

Heartstrings - You Don't Know
Heartstrings yapıldı densin diye yapılan çerezlik bir diziydi biliyorsunuz. İzlemesi zevkliydi. Bu şarkı da çok bilinen bir ost olmasa da benim bir süre dinlediğim şarkı. Dizi ost yönünden zengin olduğundan (dizi bir üniversitenin konservatuarında bir müzikal yapılması ile alakalı) arada kaynadı bence. Dizinin tüm ostlerine bir bakın derim, dediğim gibi baya zengin herkesin sevebileceği bir şarkı yapmışlar.

BONUS : A Gentelman's Dignity - illa illa (Juniel)
Kızın direk resmi MV'sini koydum ama klibini sevdiğim için gerçekten. Telife takılabilir, şimdiden uyarayım. Dizide CNBlue'dan Jong Hyun seslendirdi. Aynı zamanda bu kızın CnBlue ile baya bir düet şarkısı var.. Nedenini bilmiyorum, belki aynı şirkettedirler.
Bu şarkı çok sevimli bir şarkı değil mi? Bir şarkı nasıl sevimli olabilir, ben de bu şarkıyı dinlemeden önce bilmiyordum.
Bu şarkıyı bonus olarak almamın sebebi ise şu ki bu benim uzun uzun dinlediğim bir şarkı değil, ama  aynı zamanda karşıma çıktığı her zaman da dinlemekten zevk aldığım bir şarkı. O yüzden hem listeye uyuyor hem uymuyordu. Bonus olarak almak istedim.

Evet bol depresyonlu ve beni verem eden ost listemizin sonuna geldik. Yeri geldi istediğim videoları bulamadım, yeri geldi buldum koyamadım. Sinir küpü oldum yani. Buradan da telife takılan videolar olursa/oldukça güncellerim artık.

Sizi seviyorum hestiagunlukleri okurları, müzik ile kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder