17 Ekim 2016 Pazartesi

Jiggylypuff Mutfakta / Kitap dostu ev yapımı bol köpüklü latte tarifi!

Selam...
Son zamanlarda gelen yazılar birbirinden farklı oluyor değil mi :D Çeşitlilik bana iyi geliyor siz ne düşünüyorsunuz bilmiyorum ama :))

Bugün kitap okurken vazgeçilmezim olan kolay köpüklü latte tarifi ile sizlerleyim.

Öncelikle malzemelerimiz :
Süt
Kahve 
Frenchpress(Kavanoz da olabilir)
İsteğe bağlı şeker veya vanilya şurubu

Öncelikle bardağımızın yarısından biraz fazlası kadar sütü alıp kaynatıyoruz.



 Bu sırada çok az sıcak su ile granül kahvemizi eritiyoruz. Ben kahve tadı baskın sevdiğim için iki çay kaşığı koyuyorum ama ortalama bir bardağa dolu bir çay kaşığı kahve yeterli olucaktır.



 Kahveye metal kaşık sürmek tadını bozacaktır. o yüzden tahta kaşık kullanırsanız kahvenin tadı daha güzel olur.
Bu sırada sütünüz kaynamış olur. Kaynayan sütü frenchpresse alıyoruz.

Frenchpressin süzgecini aşağı itip yukarı çekerek ve bunu tekrarlayarak sütü köpürtüyoruz. 
Kavanozda çalkalayarak da köpürtebilirsiniz ama frenchpress kadar iyi köpürtmüyor ve yorucu oluyor tabiki.

Şimdi son işlemimiz bunları karıştırmakta..

Önce sütü ardından kahveyi döküyoruz.

 İsterseniz bu noktada şeker veya vanilya şurubu ekleyebilirsiniz.

Tahta kaşıkla bir kez karıştırın ve latteniz hazııırrr :))


Yanında güzel bir kitapla servis edebilirsiniz :))


Umarım işine yaramıştır sayın okur.
Kitapla kalın :))

2 yorum:

  1. Bunun yeri bizim blogumuzdu.............. DIYlar öksüz.........

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana sordum ama 1 mi 2 mi dedim. Karar veremediniz.
      Artık çok geç....

      Sil