26 Ekim 2016 Çarşamba

Hangisini Tercih Ederdin? / Kitap Tag *Misafir Yazar Gamga İle*

Selamlar kitap severler...
Bugün misafir bir yazarla karşınızdayım. Kendisinden gamga diye bahsedeceğim ve Gamga benim senelerdir yanımda yamacımda olan en büyük kitap sever. Önceki kitap tag yazısına çok içerlemiş ve bende onunla yeni bir kitap tag yapmak istedim. Veeeeee hangisini tercih ederdin tagiyle karşınızdayız...

1. Sadece çok kitaptan oluşan serileri mi okumak isterdin yoksa sadece tek kitapları mı?

Jigglypuff : Evet biliyorum bloga bakınca kesin seri dermişim gibi bir havam var ama hayır. Ben tek kitapları aliciimm. Çünkü gerçekten çok sabırsızım ve beklerken kurdeşen dökebilirim. Ayrıca bence bütün güzel seriler yazıldı ve bitti artık :)

Gamga : Sade ve sadecee tek kitap lütfenn. Zira benim için bu iş yara bandını tek seferde çekmek gibi dostlarım. NE OLACAKSA OLSUN ARTIKK yetheeer diye çığlık atmak istediğim olur zaman zaman serileri okurken. Tabi bir de ne olursa olsun bitmesin istediğimiz kitaplar var ki onları tenzih ediyorum...

2.Sadece kadın yazarları mı okumak isterdin yoksa sadece erkek yazarları mı?

Jigglypuff : Ben bu tagin peşinde bir kaç gündür koştuğumdan bu soruyu iyice düşündüm. Kitaplığımla uzun uzun bakıştım ve kadın yazarlar olduğuna karar verdim. Kitaplığımın %70'i kadın yazarlardan oluşuyor ve bende hepsine aşık olduğuma göre kadın yazarlar!

Gamga : Ben müsaadenizle erkekleri kırmızı köşeye kadınları mavi köşeye alıp şöyle bir karşılaştıracağım. Evet hemen bakıyoruz kırmızı köşemizde neler var. Öncelikle çok sağlam bir middle earth tarzı fantastik okuyucusu olduğum ve bu kitapların %99.999999'unu erkek yazarlar meydana getirdiği için bu köşe bir hayli kalabalık. Fakat hemen dönüp bir bakıyoruz mavi köşeciğimizde de Simone de Beauvoir, JK. Rowling, Virginia Woolf, Sylvia Plath ve tabi ki Rainbow Rowell bebeğimler var. Onlar gözlerimin içine bakıp sakın bi delilik yapma Gamga diye haykırırken kırmızı köşe son vuruşunu HARUKİ MURAKAMİ (şşşşh 3 dakikalık saygı duruşu) ile yapıyor ve beni kazanıyor. Söyleyeceklerim bu kadar.

3. Kitapçıya gidip kitap almak mı yoksa internet üzerinden kitap almak mı?

Jigglypuff : Tamam kitapçıda kitabı eline alıyosun sağına soluna sağlamlığına bakıyorsun, anında elinde oluyor falan filan. Ama ben alınca bir kitap almıyorum ki. Kitapçıya 'abi üstünü böbrek olarak ödeyebilir miyim?' gibi sorularla yalvarıyorum. Ve bir bakıyorum internette indirimler, indirimler... Hepsi bana pançak pançak parlayarak bakıyor. Kitapçıdan bir kitap alcağına gel benden seriyi al diyor. O nedenden ötürü ben internetten almak diyeceğim. ( Tam bu noktada Gamga olarak Jigglypuff'ın nasıl bir internetten alışveriş bağımlısı olduğundan bahsetmek isterim ama büyüklük bende kalsın...)

Gamga : Bir kitabın peşine sapık gibi düştüğüm için onu hemen elde etmek amaçlı kitapçıdan almayı tercih ederim. Tabi internetten almanın inanılmaz indirimler gibi faydaları olsa da bence kitapçılar büyüleyici yerler.

4. Film olan kitapları okumak mı yoksa dizi olan kitapları okumak mı?

Jigglypuff : Dizi yorar ya... Bak düşünürken bile yoruldum. Birde ben zaten kitapların dizi-film olmasına karşı bir insanım. Ama en azından filmde olabildiğince kitaba sadık kalmaya çalışılıyor. Son zamanlarda dizilerin hepsi kitabı salıp yoluna abuk subuk devam etme meyillisi. Ve karşımızda da Harry Potter (RIP Alan) olduğu için filmi olan kitapları tercih ederim.

Gamga : Ben nedense edebiyat sanatıyla Sinema-TV sanatının birbirinden çok kalın çizgilerle ayrıldığını düşünmekteyim. Filmler bir sanat eseri olabilmek için, özgünlüklerini koruyabilmek için sadece onlar için yazılmış senaryolara sahip olmalılar bence. Tabi ki çok çok nadide eserlerin bu şekilde insanlara kazandırılmasını da destekliyorum ama dediğim gibi bu çok nadir olmalı ve çok detaylı bir çalışmayla yapılmalı bkz. Yüzüklerin Efendisi, Harry Potter vs. Sorumuza dönecek olursak aşikar şekilde film diyelim.

5. Her gün sadece 5 sayfa kitap okumak mı yoksa haftada 5 kitap okumak mı?

Jigglypuff : Hadi ama kammmoonn. Bu soru mu Allah aşkına. Ben zaten aynı anda çok kitap okuduğumu hakkımda 50 gerçek yazımda da (okumayanları buraya alalım) yazmıştım ve bu kitapları okumam sadece bir hafta.  O yüzden haftada 5 kitap.

Gamga : Yani şaka gibi bir soru demek istiyorum günde 5 sayfa nedir bizimle dalga mı geçiyorsunuz, ben günde 5 sayfalık afiş okuyorum geçelim bunlarıııı haftada 5 kitap!

6. Profesyonel bir yazar olmak mı yoksa profesyonel bir yorumcu olmak mı?

Jigglypuff : Ben yazar olmaya hiç özenmedim. Bundan hatta kitap tag (hala okumadıysanız buraya lütfen) yazısında bahsetmiştim. Profesyonel bir yazar olup parayı kırıp daha çok kitap okuyabilirim ama yine de ben profesyonel yorumculuğu seçeceğim.

Gamga : 5. sınıftayken sahnelenen bir tiyatro oyunu yazmıştım galiba bu eserimle yazarlığı zirvede bıraktım :D Yıllardır profesyonel fangirlüm ve mutluyum.

7. En sevdiğiniz 20 kitabı tekrar tekrar okumak mı yoksa her gün daha önce okumadığınız yeni bir kitabı okumak mı?

Jigglypuff : Ben sevdiğim kitapları tekrar tekrar okumayı severim ama şu an bu soru için matematik baloncuğu olarak ufak bir hesap yaptım. Serileri tek kitap sayıp 20 seri alsam bile bunun edeceği maksimum 100 kitap olur. Hadi benim güzel hatrım için 150 olsun. Tamam tekrar tekrar okumayı severim ama 150 kitapla da ömür geçmez ya. O yüzden ben her gün daha önce okumadığım bir kitap okuyacağım.

Gamga : Bir kitaba bayılsam da genellikle tekrar okumak adetim değildir. Zaten onu zihnime işlerim ve her kitap benim için yeni bir dünyadır, okurken çok özleştiğim ve içinde hissettiğim için kendimi farklı farklı hayatlar yaşıyormuş gibi hissederim. Bu yüzden her gün yeni bir kitabı okumak.

8. Kütüphanede çalışmak mı yoksa kitap satıcısı olmak mı?

Jigglypuff : Senelerce bazen zorunlu bazen gönüllü kütüphanelerde çalıştım. Bu yüzden bu soruya net bir cevap verebilirim. Kütüphaneler iyidir hoştur ama bizim gibi psikopatlar için değil. Ben bir kitap satıcısı olsam mesela, bütün kitapların bütün serilerin peşine düşerim. İlk alayım ilk bende olsun ilk ben okuyayım diye. Fanfiction yazarlarının peşinde düşüp yeni bölüm yazdıran yarın öbür gün yazarların peşine de düşer. O yüzden kitap satıcısı olmak çok avantajlı geldi gözüme.

Gamga : Annesi çalışan bir çocuk olarak 3 yıllık ortaokul hayatımın hemen hemen her öğleden sonrasını orta büyüklükte tatlış mı tatlış bir kütüphanede geçirdim. Öyle ki canım kütüphaneci amcalar içeride patenle gezinmeme bile izin verirlerdi. Ayrıca bu insanlar beni Şeker Portakalı'yla tanıştıran insanlar olduğu için hem kütüphanelere hem kütüphanecilere anormal bir sevgim var. O yüzden ben de bu işi yapmak istedim deyip gönül rahatlığıyla bu şıkkı seçiyorum.

9. Sadece favori türünüzden kitaplar okumak mı yoksa favori türünüz hariç diğer her türden kitaplar okumak mı?

Jigglypuff : Şimdi düşününce benim en en en favori türüm diyebileceğim bir tür yok. Bir kaç tane favori türüm var. O yüzden burada BLOG SAHİBİ ŞANS KARTIMI kullanıp bütün favori türlerimi alacağım. Gerçekten hepsini eşit seviyorum yeminlen. Üç beş hadi bilemedin yedi favori türüm var. Ben onları seçiyorum.

Gamga : Açıkçası favori türüm olan fantastikten 10 insan ömrüne yetecek kadar kitap okuduğumu düşünüyorum. Artık her rüyamda bir elf bir cüce bir insan yolcusu kankim olacak kadar işler sapa sardı. O yüzden bu beni diğer insanları üzeceği kadar üzmez diye düşünüyorum. Artı olarak zaten 82638 türden kitap okurum kütüphanem tam bir kaostur. O yüzden onlardan vazgeçemeyeceğim için mecburen tek bir türü geride bırakmaya razı olmak zorundayım. Üzgünüm fantastik iyi-kötü günlerimiz oldu seni oldukça çok severdim ancak.......Aideu!

10. Sadece fiziksel kitap kopyalarını okumak mı yoksa sadece e-kitap okumak mı?

Jigglypuff : Şimdi e-kitap olarak çok daha fazla kitap okuyabiliriz bu bir gerçek. Burada kimse kimseyi kandırmasın. Ama benim gözlerim her gün 'biz bir işe yaramadığımız için sana karşı vicdan azabı duyuyoruz bizi çıkar buradan' isyanında olduğu için e-kitapla onları sürekli bir mahcubiyete sürüklemem istemem. O yüzden normal, hepimizin bildiği fiziksel bir kitap kopyasını seçiyorum.

Gamga : Ya bunlar nasıl sorular ya yeminle beynime kan gitmiyor şuan dur bakayım Jiguli ne yazmış bir okuyayım sonra yazayım.
E-book işine 3 parmak boylarında dokunmatik ekran Nokia bir telefonla başlamıştım ve dostlarım inanın bana getirdikleri kadar benden götürdükleri de oldu. Birincisi onu her yerde okuyabildiğiniz için sosyal hayatı sıfıra indiriyor. Neden telefonumu çıkarıp kitap okuyabilecekken insanlarla muhatap olayım ki diyorsunuz ve selamı sabahı istemsizce kesiyorsunuz. İkincisi gözlerim, ah cefakar gözlerim. Ancak karton kitabın da bırakamayıp yolda yürürken surat hizasında tutup okuyarak çeşitli kazalara mahal vermek gibi bir civcivi var. Neyse yine de kitap kokusu deyip kendime hakim oluyorum ve fiziksel kopyaları seçiyorum.


Evet dostlar bir tag'ın daha sonuna geldik ben bu işi sevdim açıkçası ne kadar kafa patlatıcı olsa da. Bol kitaplı günler dileyip Teletubbyler'in güneşi gibi ufuklardan batarım.

Aideu! -Gamga

Gamga'ya bloguma misafir olduğu için çok teşekkürler. We miss you Gamga!

Görüşmek üzere kitap severler, kitapla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder