1 Ekim 2016 Cumartesi

W, Two Worlds / Dizi Yorumu


Konusu:,
Dizi çizgi roman karakteri olan Kang Chul ile Göğüs Hastalıkları stajyer doktoru Oh Yeon Joo'nun yollarının kesişmesiyle başlayan olayları ele alıyor.

W benim uzun zamandır gördüğüm en iyi dizilerden olduğu için biraz daha detaylı ele alıcam. Bu da son zamanlarda çoğu dizinin olduğu gibi aslında bir webtoonmuş. Yani webtoon içinde webtoon durumu varken dizi içinde webtoona çevrilmiş.

Oyuncular / Karakterler

Kang Chul 18 yaşındayken olimpiyatlarda altın madalya kazanmış bir atıcıdır. Ama bir felaket sonucu ailesi öldürülmüştür. Kendi emekleriyle devasa bir servet edinmiş (800 milyar won yani yaklaşık 700 milyon dolar) ve kendini ailesinin katilini bulmaya adamıştır. Soğuk ve son derece akıllı biridir. Kendisi bir webtoon karakteridir. 
Lee Jong Suk, başrolümüz Kang Chul'u canlandırıyor. Ben Secret Garden'dan beri peşindeyim Lee Jong Suk'un. Oska'dan hoşlanıp mutlu olsun diye aradan çekilen karakteriyle de kalbimi çalmıştı. Gerçekten zamanla kendini geliştirdiği bir oyunculuk sergiledi. Son zamanlarda da oldukça popüler bir oyuncu. 

Oh Yeon Joo ise kardiyolojide intern'lük yapmaktadır. Sevecen ve tek istediği biraz daha uyumak olan bir işkoliktir aynı zamanda. Bir gün yazar olan babası ortadan kaybolunca ona bakmaya gider ve birden webtoon dünyasına çekilir. 
Han Hyo Joo'yu ilk olarak dizi veya filmde değil Running Man'de gördüm :D RM'de o kadar komik o kadar eğlenceliydi ki bir bakayım oyunculuğuna diyerek Love 911'ı izledim. Hem film hem oyunculuklar mükemmeldi. Sonra hatta Beauty Inside'da izlediğimi de farkettim ki o da mükemmeldi. En beğendiğim kore filmleri arasında ikiside. Bir dizi başrolünde hiç izlememiştim W'ya kısmetmiş. Çok beğendim hem oyunculuğunu hem kendisini. Daha çok yapımda görmeyi isterim açıkçası.

Başroller haricinde yan karakterler de çok iyiydi. Dizideki oyuncu kadrosunda 'bu olmasaydı keşke' yada 'bu oyuncu bu role olmamış' dediğim kimse yoktu. Oyunculukların hepsi çok tatmin ediciydi.

Diziye genel bir bakış atarsak başta konuyu duyunca biraz tereddüt ettim. Evet konu orijinal ve daha önce örneğini görmediğimiz -en azından ben görmedim- bir konu ama çok toparlanamayacağı yerlere sürüklenir diye korktum açıkçası. Ki dizide bir ara 'yahu bu dizi buradan sonra toparlanırsa senariste helal olsun' dedim. Senarist Quinn in Hyun's Man ve Nine Travel'ın senaristi ki ikisi de benim çok sevdiğim diziler. Yönetmen de Cunning Single Lady ve She was Pretty'nin yönetmeni imiş. Bunlar da çok sevdiğim iki ayrı dizi daha.

  • Dizi -tekrar tekrar söylüyorum ama- konu olarak gayet sağlamdı.
  • Senaryo -bana göre- çok akıcı ilerledi. Çoğu kişi sonlarda bozduğunu düşünüyor. Tamam ilk 13 bölüm kadar mükemmel değildi ama çoğu diziden çok çok daha iyiydi son 3 bölüm.
  • Tekrara düştü diyenler var ama ben öyle hissetmedim.
  • Dizi boyunca sürekli çizgi roman dünyasına atıf yapılması çok hoştu. 
  • Kızın çizgi romanda bölüm sonu gelsin diye yaptığı şebeklikler çok güldürdü.
  • Yazarın asistanı Park Soo Bong beni inanılmaz eğlendirdi.
  • İnce ince ayrıntılarla doluydu her köşe.
  • Sonu da olabilecek en mantıklı sondu bence. Batırırlar diye çok korktum çünkü huyudur koreli senaristlerin.
Genel olarak bu senenin bence en iyi fantastik romantik komedisiydi. Kesinlikle izlemelisiniz. Bu yazıda geçen dizilerin hepsini de tavsiye ediyorum. Hepsi çok eğlenceli entrikalı, dramlı, romantik diziler.

Başka bir yazıda görüşmek dileğiyle... W dilinden;

-SON-


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder