23 Ekim 2016 Pazar

Kitap Tag!

Merhaba kitapseverler...
Bütün kitap bloglarının (ben bu sıfata tam olarak uyamasamda) yaptığı bir tag ile karşınızdayım. Yazarken hemencecik geçti zaman. Ben kitap konuşmayı özlemişim demekki :) 

1- Kitap okumak için evde belli bir yerin var mı?

-Aslında belli bir yer yok ama yatmadan önce yatağımda okumayı seviyorum. Bir de mutfakta loş ama kitap okunabilecek bir ışık var orada okumayı seviyorum. Nerede olursa okurum ama bu ikisi kalıcı yerler diyebilirim.

2- Ayraç mı yoksa rastgele bir kağıt parçası mı?

-Kesinlikle ayraç. Hatta olabildiğince farklı çeşit çeşit ayraçlar :)

3- Kitap okumayı belirli bir zamanda mı durdurursun yoksa belirli bir bölümde ya da bölüm başında mı durdurursun?

-ani bir sorun olmadıkça bölüm sonuna kadar okurum. Yani metroda ineceğim durak gelmişse mecburen hemen bırakırım ama evdeysem ve vaktim varsa bölüm sonuna kadar okurum.

4- Okurken yemek yemek mi bir şeyler içmek mi? 

-Kesinlikle bir şeyler içmek. Hatta daha da spesifik olursam kesinlikle kahve içmek.  Hakkımda 50 gerçek yazımda da (okumayanları buraya alalım) bahsetmiştim tam bir kahve bağımlısıyım.


5- Kitap okurken televizyon seyretmek mi müzik dinlemek mi?

-Çok hafif bir müzik kitabı zenginleştirir. Ama televizyon asla. Kafa karıştırmaktan başka bir işe yaramayacaktır.

6- Tek seferde bir kitap mı yoksa birden fazla kitap mı?

-Aslında genelde birden fazla kitap ama tek okuduğum kitaplarda var. Bu tamamen o sıralar elimde ne var, ben ne okumak istiyorum olaylarına bağlı. O sırada elimde okumak istediğim sadece bir kitap olursa onu okurum. .Birden fazla olursa, birden fazla okurum. Fazla bekleyemem çünkü.

7- Okurken evde mi yoksa her yerde mi okumayı tercih edersin?

-Her yerde kitap okuyabilirim. Okulda, metroda, evde, kafede arkadaşımı beklerken, her yerde... 

8- Kitabın, kafanın içinde yüksek sesle okunması mı yoksa sessizce okunması mı?

- Sessizce okurum galiba. Hiç kitap okurken dikkat etmedim aslında buna :)

9- Önündeki sayfaları okur musun yoksa sayfaları atlar mısın?

-Önündeki sayfalardan kastımız tam olarak ne anlayamadım ama açıklamalar, ithaflar ve teşekkürler gibi bölümlerden bahsediyorsak, evet, okuyorum.

10- Ciltli kitap mı karton kitap mı?

-Uzun süre kalıcılık açısından ciltli kitap ama kitaplığıma koymak açısından karton kitap. Ciltli kitaplar kitaplıkta çok yer kaplıyor :)

11- Kitap yazıyor musun?

-Hayır. Yazamam da zaten hiçbir zaman yazmayı da düşünmedim. Yazı yazmayı inanılmaz seviyorum bu bir gerçek, blogum olmasından da belli. Ama bir kitap yazmak, onu devam ettirmek, beğenilmesini beklemek ve kendi yazdığını kendin beğenmek çok güç ve yorucu geliyor. Ben buraya içimi döküyorum, beğeniliyor yada beğenilmiyor çok mühim değil. Tabiki herkes gibi bende blogum okunsun istiyorum ama bir kitap gibi baskısı yok bunun üzerimde.

Evet kitapsever okur. Benim kitap tagim böyle idi. Daha çok kitap konuşacağımız günlere dek...

Kitapla kalın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder